درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای افزایش مجدد تعرفه‌های پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی، گفت: غیرواقعی بودن تعرفه‌ها منجر به ایجاد مشلات در بیمارستان‌ها، افزایش پرداختی از جیب مردم و افت کیفیت و کمیت خدمات درمانی شده و مشکلات نیروی انسانی و مهاجرت را تشدید می‌کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، سید رضا رئیس کرمی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور رئیس‌جمهور افزود: واقعی شدن تعرفه های خدمات پزشکی ضروری بوده و در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است زیرا دستکاری شدید در اعمال تعرفه های غیرواقعی مشکلات نظام سلامت را زیاد می‌کند.

وی تصریح کرد: تعرفه‌ها از عوامل کلیدی در سیستم بهداشت و درمان است، با توجه به تغییرات سریع در زمینه های اقتصادی و سیاسی باید با واقعی شدن تعرفه های پزشکی خدمات بهداشتی، عدالت اجتماعی و دسترسی همگان به امکانات و تجهیزات درمانی ایجاد شود.

رئیس کرمی اظهار داشت: ایجاد شفافیت در نظام تعرفه گذاری ضروری بوده زیرا به رضایتمندی پزشکان و مؤسسات درمانی کمک می‌کند و در واقع اصلاح تعرفه‌ها به نفع اقشار محروم بوده و ضروریست مدیریت بهتر در این زمینه انجام شود.

صرفا با چند تست نمی‌شود نخبگان را شناسایی کرد

افشین راهدار یکی از دانشجویان علوم پزشکی در این مراسم اظهار کرد: با گرفتن چند تست نباید شناسایی و پرورش نخبه را انجام داد، بلکه این کار باید با سیستم‌های هوشمند صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های مالی و معنوی برای فعالیت‌های علمی نخبگان، افزود: باید شرایط به گونه‌ای باشد که نخبگان حمایت شوند و برای تأمین معاش دست به هر شغلی نزنند و بتوانند بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود متمرکز شوند.

این دانشجوی علوم پزشکی یادآورشد: ارتباط مسئولان با نخبگان بیش از پیش باید افزایش یابد و پایش مستمر نخبگانی با روش‌های علمی و هوشمند انجام شود تا در حوزه تخصصی خود فعالیت‌های موثری داشته باشند.

راهدار با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی در جامعه عنوان کرد: عدالت آموزشی و میزان دسترسی مناطق مختلف کشور به ابزارهای آموزشی در راهیابی به دانشگاه اهمیت بسیاری دارد، اکنون سازو کار برای ورود به دانشگاه اشکالات جدی دارد.

وی ادامه داد: تأثیر قطعی معدل بر کنکور دارای ایرادات جدی است و مغایر با شعارهای دولت مبتنی بر عدالت آموزشی است که باید در این جهت اقدامات موثری صورت گیرد.

این دانشجوی علوم پزشکی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: بیان چالش‌ها و مشکلات موجود و عنوان دلایل مهاجرت نخبگان به این معنی نیست که این افراد دل در گرو این کشور ندارند و به فکر آینده کشور نیستند اتفاقا این موضوع برعکس است و ما به قدرت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری افتخار می‌کنیم و برای روزهای سخت تربیت شده‌ایم.

راهدار یادآورشد: رئیس‌جمهور محترم به درستی با شرایط کنونی و گفتمان وفاق اقدامات شایسته را با گرایش‌ها و قومیت‌های مختلف انجام داده‌اند و برای داشتن این روحیه از ایشون تشکر می‌کنیم و امیدواریم حمایت‌های مالی و معنوی خود را در ارتباط با حفظ و منزلت جامعه ادامه دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما