مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان سینمایی امروز شنبه 30 مهرماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. ، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیران سازمان سینمایی.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات محمد خزایی تقدیر و رائد فریدزاده به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی معرفی شد.

در سال 1369 بود که معاونت سینمایی ایران به سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری تغییر نام داد و جواد شمقدری اولین فردی که سکان آن را بر عهده گرفت. پس از وی، حجت الله ایوبی، محمدمهدی حیدریان، حسین نظامی و محمد خزاعی تاکنون ریاست این سازمان را بر عهده داشته اند و با آغاز به کار دولت چهاردهم، رائد فریدزاده به عنوان ششمین رئیس سازمان سینمایی معرفی شد.

فریدزاده متولد 1357 و فارغ التحصیل رشته های ادبیات تطبیقی ​​و فلسفه از دانشگاه های تهران، وین و برلین است. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول است.

وی در سال ۱۳۹۶ به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سازمان امور سینمایی و معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست.

عضویت در کارگروه تخصصی سینما هنرستان، شورای فرهنگی کمیته ملی المپیک، شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی فیلم، کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ اتاق بازرگانی، شورای پژوهشی و شورای نشر دانشگاه شهید بهشتی و همچنین همکاری با جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین المللی کودک و نوجوان به عنوان کارگردان بین المللی از دیگر سوابق اجرایی ریاست جدید سازمان سینمایی است.

فریدزاده به عنوان داور با جشنواره های بین المللی زردآلو طلایی ارمنستان، صفر پلاس، پرسکوف روسیه، لبخند هند، سینما حقیقت و … همکاری داشته است.

او آثار مختلفی را در قالب کتاب و مقاله به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی درباره فلسفه، ادبیات، هنر و سینما در داخل و خارج از ایران تألیف و منتشر کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما