متخصصان چشم پزشکی می گویند که در بیشتر موارد خارش چشم جدی نیست و به راحتی قابل درمان است.

به عنوان مثال، به گزارش ایسنا، افرادی که به دلیل خستگی چشم یا واکنش های آلرژیک دچار خارش چشم می شوند، می توانند پس از مدتی با پرهیز از فعالیت یا مواد محرک، این حالت را برطرف کنند.

با این حال، در برخی موارد، خارش چشم ممکن است ناشی از یک مشکل یا بیماری جدی باشد و به ویژه در شب و در هنگام استراحت از فعالیت‌های روزمره بدتر شود که نیاز به تشخیص پزشکی و درمان خاص دارد.

به گزارش وب سایت مدیکال نیوز تودی، شایع ترین عواملی که باعث خارش چشم می شوند عبارتند از:

  • خستگی چشم: خستگی چشم اغلب به دلیل خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر یا دستگاه دیجیتال دیگر برای مدت طولانی یا راه رفتن طولانی مدت ایجاد می شود.
  • آلرژی و آلودگی: تماس چشمی با مواد خارجی مانند لوازم آرایشی، گرده گیاهان، شوره سر یا گرد و غبار و آلاینده ها می تواند باعث خارش و قرمزی چشم شود.
  • خشکی چشم: هنگامی که چشم ها در طول روز به اندازه کافی هیدراته نمی شوند، مانند زمانی که فردی در محیط گرم و خشک زندگی می کند یا ساعت ها بدون پلک زدن به مانیتور خیره می شود، چشم ها خشک می شوند.
  • نورودرماتیت: درماتیت آتوپیک نوعی اگزما است که در آن پوست قرمز و خارش می کند و همچنین باعث خشکی و خارش چشم می شود.
  • التهاب ملتحمه (کانژونکتیویت): این بیماری یک عفونت بسیار مسری است که به نام اریسیپل نیز شناخته می شود و باعث قرمزی، خارش و سوزش چشم می شود.
  • – بلفاریت: این التهاب نوعی التهاب پلک است که در اثر انسداد فولیکول ها ایجاد می شود.
  • – اختلال غده میبومین: هنگامی که غدد میبومین مسدود می شوند، دیگر نمی توانند مایع کافی برای روان کردن چشم ها تولید کنند و در نتیجه باعث خشکی چشم می شود.
  • – برخی داروها: آنتی هیستامین ها و داروهای فشار خون از جمله رایج ترین داروهایی هستند که معمولا باعث خشکی و در نهایت خارش چشم می شوند.

افرادی که از خارش چشم رنج می برند باید برای تشخیص علت این مشکل به پزشک مراجعه کنند. پزشک با بررسی سوابق و علائم پزشکی فرد و همچنین معاینه پزشکی از جمله معاینه چشم و پلک و در صورت وجود ترشحات چشمی و نمونه برداری از آن برای آزمایش، علت را تشخیص داده، خارش را برطرف و درمان مناسب را ارائه می کند. .

برخی از درمان های خانگی نیز می توانند به تسکین و جلوگیری از خارش چشم در شب کمک کنند. این روش های خانگی شامل کمپرس آب سرد، پاکسازی دور چشم، استفاده از مرطوب کننده و حفظ رطوبت در اتاق، دوری از مواد آلرژی زا (مواد حساسیت زا) و آلاینده ها، استفاده از قطره چشم و استراحت چشم بر روی صفحه نمایش گوشی، کامپیوتر یا تلویزیون است. مانیتور هدایت شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما