بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: شب گذشته در جلسه ای رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون بودجه، کمیسیون اقتصادی و وزرای مربوطه مهمان رئیس جمهور بودند که تناسب حقوق و دستمزدها بازنشستگان در دولت

روز چهارشنبه 27 مهر 1403، حمید پورمحمدی در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: فرصتی پیش آمد که در صحن علنی شورای اسلامی دو موضوع را که اشکالات حقوقی دارد توضیح دهم. یکی یکی از آنها تعدیل حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندم کاران بود.

وی گفت: رئیس مجلس شب گذشته در جلسه ای با حضور روسای کمیسیون بودجه، کمیته اقتصاد و وزرای ذیصلاح دعوت شد که در آن تناسب حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد. پس از ابلاغ، سازمان استخدامی اداری و پس انداز احکام بازنشستگان را صادر می کنند.

وی همچنین درباره مطالبات گندم کاران توضیح داد: در فصل کشاورزی جاری 12 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و مقرر شد دولت 220 میلیارد تومان برای آن پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تاکنون 167 میلیارد تومان از مبلغ پیش بینی شده در بودجه پرداخت شده است اما مابقی پرداخت نیاز به مجوز قانونی دارد. این موضوع در جلسه سران قوا مطرح می شود تا سازمان برنامه و بودجه در این حوزه مجوز بگیرد تا به ویژه کشاورزان مناطق سردسیر بتوانند مطالبات خود را دریافت کنند.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه موضوع لایحه بودجه در جلسات دولت مطرح و ارقام مربوطه در دولت مطرح شده است، گفت: در این راستا جلساتی بین حوزه های اقتصادی دولت و مجلس برگزار شده است و خواهیم داشت. رسیدگی فوری به احکام تا بتوانیم لایحه بودجه را در ارسال به موقع تصویب کنیم.

وی همچنین افزایش حقوق کارمندان را 20 درصد اعلام کرد اما گفت: معافیت مالیاتی برای دریافت کنندگان کمترین حقوق 100 درصد افزایش می یابد. یعنی معافیت 12 میلیون تومانی مالیات حقوق به 24 میلیون تومان می رسد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: دولت برای اجرای قانون جوانان و جمعیت نیز هزینه خواهد کرد که هشت درصد به پرداخت های دولت اضافه می شود. بر این اساس میانگین پرداختی های دولت 28 درصد افزایش می یابد. تاکنون هیچ تصمیمی در مورد حامل های انرژی و تغییرات قیمت آنها گرفته نشده است.

پورمحمدی در پایان اظهارات خود گفت: بخش قابل توجهی از بودجه کشور صرف پرداخت مستقیم یارانه ها می شود و تغییری در پرداخت یارانه ها نخواهیم داشت.

فوتبال روزانه اینستاگرام
خبر مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص یارانه نقدی چیست؟

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :