بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران درباره شرکت هایی که هنوز سود سال 1401 را به سهامداران عدالت پرداخت نکرده اند، توضیح داد: طبق آمار اکثر شرکت های سرمایه دار سود سهام عدالت را پرداخت کرده اند و فقط مپنا است. و بندرعباس. شرکت های پالایشی سود سهام پرداخت نکردند اخیراً پالایش نفت بندرعباس نیز سود سهام پرداخت کرده است اما مپنا هنوز آن را واریز نکرده است.

وی درباره علت عدم واریز سود سهام عدالت مپنا بیان کرد: این شرکت به بهانه داشتن شکایت از دولت عملاً سود سهامداران را به عنوان وثیقه انصراف می داد تا بتواند با فشار دادن مطالبات آنها را وصول کند. در مورد دولت اگرچه این شرکت به سهامداران عادی سود پرداخت کرده است، اما موضوع مطالبات دولت و تعهد به پرداخت سود سرمایه ارتباطی به یکدیگر ندارند.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در شورای عالی بورس گفتیم مطالبات شرکت ها از دولت ربطی به سهام ندارد، اظهار داشت: پس از این اطلاعیه پالایشگاه بندرعباس سهام عدالت را پرداخت کرد. سود سهام و مدیران مپنا نیز قول پرداخت اقساطی سود را دادند.

عبدالهی درباره سود سوم از سهام عدالت در سال 1401 توضیح داد: حدود 25 میلیارد تومب برآورد شده است. اما بحث مهمی در شورای عالی بورس وجود دارد که آیا سود نقدی بدهیم یا در شرکت های مهم سرمایه گذاری کنیم و دارایی سهامداران را افزایش دهیم؟

عبدالهی افزود: پرداخت سالانه 1 تا 3 میلیون تومان سود سهام عدالت چه مشکلی را برای مردم حل می کند در حالی که در صورت تجمیع و سرمایه گذاری این مبالغ می توان پروژه های عمرانی بزرگی را در استان ها انجام داد و دارایی های عدالت خواهد بود. افزایش سهامداران؟ . ما حتی می توانیم با پول حاصل از سود آنها، سهام شرکت های دولتی ارزشمند را برای سهامداران خریداری کنیم.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر دارایی سهامداران در اختیار آنها نیست و سود به موقع پرداخت نمی شود، چگونه می خواهند دارایی خود را افزایش دهند؟ وی پاسخ داد: در صورت برگزاری مجامع 31 شرکت سرمایه گذاری استانی عدالت، نماد معاملاتی آنها افتتاح و در اختیار سهامداران قرار می گیرد.

عبدالهی تصریح کرد: تاکنون مجمع عمومی 8 شرکت سرمایه گذاری استانی برگزار و اعضای هیئت مدیره آنها از بین شرکت های تعاونی سرمایه انتخاب شده اند که قرار بود تمامی 31 استان شهریور مجمعی را برگزار کنید که مصادف با تغییر دولت بود و حالا در پایان امسال باید مجمع عمومی بقیه شرکت های سرمایه گذاری استانی برگزار و هیات مدیره شرکت ها مشخص شود. سپس نمادهای معاملاتی شما بلافاصله باز شده و مدیریت سهام به دارندگان آنها واگذار خواهد شد.

چرا پرداخت سومین مرحله سود سهام مجددا متوقف شد؟ | فوتبال روزانه

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین خاطرنشان کرد: کمیته ای برای حمایت از حقوق سهامداران تشکیل شده که اعضای آن از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه و مرکز سهام و اساسنامه اجرایی آن تشکیل شده است. در اتاق تعاون تدوین شده و قرار است در اولین جلسه شورای عالی بورس تشکیل شود و سپس کار کمیته آغاز شود.
همانطور که عبداللهی اعلام کرد، وظیفه کمیته حمایت از حقوق صاحبان سهام، دفاع از منافع سهامداران در تعاملات و کنترل عملکرد مدیران شرکت‌های سهامی عدلیه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری است، مشروط بر اینکه مالکیت و مدیریت سهام سرمایه به طور کامل برای نظارت به سهامداران منتقل می شود.

وی همچنین افزود: کمیته حمایت از حقوق سهامداران تشکیل و آیین نامه اجرایی آن تهیه و منتظر تصویب شورای عالی بورس برای آغاز کار است.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که آیا نماد شرکت های سرمایه پس از برگزاری مجامع 31 شرکت به تدریج یا به یکباره افتتاح می شود، پاسخ داد: زمانی که مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری استانی برگزار می شود و اعضای هیات مدیره شما همه معاملات را انجام می دهند. نمادها به یکباره باز می شوند.

فوتبال روزانه اینستاگرام
چرا پرداخت سومین مرحله سود سهام مجددا متوقف شد؟

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما