با ارائه اولین تیزر سریال تاریخی عاشقانه «تاسیان» به کارگردانی تینا پاکروان از پنجشنبه 19 مهر این سریال به زودی روی پلتفرم فیلمو پخش خواهد شد. مصادف شدن تاریخ شروع عشق شخصیت محوری سریال با هوتن شکیبا در نوزدهم مهر 1356 با تاریخ انتشار اولین تیزر، کار هوشمندانه ای است و فضای آرامش بخش و آرامش بخش تیزر، مخاطبان را در انتظار تماشای آن گذاشته است.

به گزارش بازتاب آنلاین، تینا پاکروان سه سال پیش سریال «خاتون» را با حس و حال یک اثر عاشقانه و تاریخی ساخت و بسیار مورد توجه قرار گرفت. حالا با تاسیان قصد دارد تجربه دلپذیر خاتون را تکرار کند.

تصویر هوتن شکیبا در تیزر سریال تاسیان فاش شد.

حال و هوای تیزر | در اولین تیزر منتشر شده از سریال «تاسیان» به کارگردانی تینا پاکروان، دختری با پیراهن سفید و کلاه حصیری را می بینیم که در کنار کلبه ای کوچک در منطقه سرسبز شمال ایستاده است. صدای موسیقی قدیمی از گرامافون پخش می شود و خواننده گیلانی فضای این صحنه را کامل می کند. پس از آن عکسی از هوتن شکیبا با گریم متفاوت را می بینیم. او موهای قهوه‌ای نسبتا بلندی دارد و صدایش در تیزر دیده می‌شود که می‌گوید: «تو در رویاهای من هستی، تو رویاهای من هستی، 19 مهر 56 وارد زندگی من شد. من عاشقش شدم.» بعد صدای دختری را می شنویم که می پرسد: «تاسیان یعنی چی؟» و با حوصله جواب می دهد: «یعنی ترحم یعنی دق.» اگر روزی تو زندگی من نباشی، من خواهم کرد. عوضی باش.” موسیقی، فضا و دیالوگ ها در کنار داستانی که به عنوان آغاز عشق آنها معرفی می شود می تواند ما را به تعریفی از طنز سریال برساند. هوتن شکیبا و نازنین بیاتی در این سریال به همراه مهران مدیری، صابر ابر، بابک حمیدیان، پانته آ پناهی ها و … به ایفای نقش می پردازند.

بعد از سریال موفق
تینا پاکروان در فیلم «سگ کشی» به عنوان دستیار کارگردان با بهرام بیضایی همکاری کرد.

سابقه کارگردان | تینا پاکروان مصداق بارز کارگردانی است که سفر خود را از نقطه درستی آغاز کرده و با آرامش و صبوری به سوی هدفش حرکت کرده است. پاکروان فعالیت سینمایی خود را از اواخر دهه هفتاد با ساخت چندین فیلم کوتاه آغاز کرد و بعدها برای کسب تجربیات مختلف و دانش جامع، بارها به عنوان دستیار کارگردان، برنامه ریز، بازیگر، کارگردان تولید، مجری پروژه، فیلمنامه نویس، گریمور و … فعالیت کرد. . او با پروژه های سینمایی مختلفی همکاری کرد. او اغلب با کارگردانان مشهوری چون بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی و… بود. و سعی کرد از هر کدام نکات مهمی بیاموزد و برای کارنامه سینمایی خود ذخیره کند.

بعد از سریال موفق
تینا پاکروان نقش اصلی زن را در فیلم «La casa de papel» بازی کرد.

موقت | تینا پاکروان در طول فعالیت خود در سینما و تلویزیون نیز به دنیای بازیگری گریخت و در چندین فیلم و سریال بازی کرد. او این مسیر را با بازی در سریال تاریخی «سال های مشروطه» آغاز کرد. پارسا یکی او یکی از شخصیت های محوری این سریال بود که می دانست چگونه عملکرد خوبی ارائه دهد. او در فیلم «پل مترو» به کارگردانی مسعود کیمیایی تجربه دیگری به کارنامه کاری خود اضافه کرد. این مسیر ادامه یافت و او را به بازی در فیلم‌های «خانه کاغذی»، «آیدا و سارا» و «بی وزن» رساند. پاکروان پس از این تجربیات با وجود داشتن پیشنهادهای مختلف برای بازیگری تصمیم گرفت تمام تمرکز خود را معطوف کارگردانی کند و به کار در این حرفه ادامه دهد.

بعد از سریال موفق
«خانوم» اولین تجربه کارگردانی تینا پاکروان در عرصه سینمای حرفه ای است.

سینما | سرانجام تینا پاکروان پس از سیزده سال فعالیت در عرصه های مختلف سینما اولین فیلم خود را در سال 1391 با نام «خانوم» کارگردانی کرد. فیلمی سه قسمتی درباره سه زن در موقعیت های مختلف که اثری استاندارد و قابل قبول از آب درآمد. پاکروان دو سال بعد از «خانوم» فیلم «نیمه شب شد» را ساخت. عاشقانه ای لطیف و نامتعارف با بازی حامد بهداد و رویا نونهالی که علیرغم موفقیت مخاطبانش، چندان مورد توجه داوران جشنواره سی و چهارم قرار نگرفت. فیلمی که ویدئوهای کوتاه آن از صحنه های عاشقانه و خوانندگی بهداد همچنان در فضای مجازی دست به دست می شود. سومین تجربه کارگردانی پاکروان، فیلم کمدی «فرشتگان تهران» بود. این اثر کمدی اگرچه چندان موفق نبود اما تجربه پاکروان را برای ادامه در عرصه کارگردانی افزایش داد. در عین حال درک درست و دقیقی از سلایق عمومی به او می داد.

بعد از سریال موفق
تینا پاکروان پس از ساخت سه فیلم با «خاتون» وارد عرصه سریال سازی شد.

سریال سازی | مجموعه تجربیات تینا پاکروان در طول سالیان متمادی سرانجام به ساخت سریال تاریخی «خاتون» منجر شد. سریالی ارزشمند درباره برهه ای حساس از تاریخ معاصر ایران. پاکروان راه سختی پیش روی خاتون بود. اعتبار شرط اصلی ساخت سریالی است که عنوان تاریخ را یدک می کشد و پاکروان باید اثری خلق می کرد که از نظر محتوایی با اتفاقات دهه 20 ایران همخوانی داشت. از طرفی باید می دانست که چگونه با انتقال فضا و شرایط و فضای آن زمان به خوبی برخورد کند. علاوه بر همه اینها، لازم بود داستانی جذاب روایت شود و وقایع تاریخی در دل این داستان جذاب گنجانده شود. طبیعتا اگر داستان جذاب نبود، اثر نمی توانست به مقبولیت عمومی برسد. برای این کار، پاکروان باید شخصیت هایی را خلق می کرد که شبیه شخصیت های واقعی آن دوران و همچنین باورپذیر، دوست داشتنی و محبوب بودند. همه اینها چالش های مهمی را برای پاکروان ایجاد کرد. در آن سریال قدم بسیار بزرگی برداشت و می توان گفت مهمترین اثرش را خلق کرد. اثری تاریخی که قطعا در خاطره عموم و در حافظه تاریخ ایران خواهد ماند.

بعد از سریال موفق
تینا پاکروان پس از «خاتون» به سراغ «تاسیان» رفت که آن هم یک رمان عاشقانه تاریخی است.

و حالا… | تینا پاکروان پس از کار درخشان «خاتون» دوباره سریالی عاشقانه و تاریخی ساخت و با «تاسیان» داستانی عاشقانه را در دهه پنجاه آغاز کرد. «تاسیان» واژه ای گالیک است و به حالت غم و حسرت عمیقی اطلاق می شود که انسان را از انجام کاری باز می دارد. گروه بازیگران سریال درخشان هستند و از این پس می توان انتظار سلیقه کارگردان و حضور این بازیگران را در کنار هم داشت. هوتن شکیبا، مهران مدیری، نازنین بیاتی، صابر ابر، بابک حمیدیان، پانته آ پناهی ها، نسرین نصرتی، محمدرضا شریفی نیا و… از جمله بازیگران این سریال هستند. در حال حاضر تنها تیزر این سریال منتشر شده و به زودی بر روی پلتفرم «فیلیمو» منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما