به گزارش مانیبان، بازار ارز در آخرین روز کاری هفته در حالی آغاز به کار کرد که روز گذشته در سایه رویدادهای سیاسی و اقتصادی جهان نوسان داشت و قیمت دلار و سایر ارزها در سطح حمایتی باقی ماند. محدوده حساس و مقاومت سیاست های پولی آمریکا و واکنش ها به تصمیم احتمالی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره از جمله موضوعات مهمی است که در هفته جاری بر قیمت دلار در بازارهای جهانی تاثیر گذاشته است. علاوه بر این، تنش های ژئوپلیتیکی و رویدادهای منطقه ای به عنوان محرک های بالقوه نوسانات بازار ارز عمل کردند. متعاقباً قیمت دلار در بازارهای هرات و تهران با نوسانات مثبتی همراه شد و تغییراتی در قیمت حواله و دلار در بازار رسمی نیز مشاهده شد. از سوی دیگر، نوسانات قابل توجهی در بازارهای موازی مانند بیت کوین و تتر مشاهده شد که نشان دهنده تأثیر متقابل بازارها است.

با این حال قیمت دلار هرات روز چهارشنبه از 62 هزار و 650 تومان آغاز شد و با روند مثبت قیمت درهم در نوسان بود. قیمت دلار هرات در اواسط روز به 62 هزار و 850 تومان رسید، اما نتوانست از آن عبور کند و در نهایت روی 62 هزار و 800 تومان بسته شد. قیمت دلار در بازار تهران روندی مشابه بازار هرات داشت و بین 62 هزار تا 750 تومان و 62 هزار و 900 تومان در نوسان بود. درهم امارات متاثر از نوسانات دلار، روز خود را با قیمت 17 هزار و 300 تومان به پایان رساند. بر اساس بررسی های خبرنگار اختازنیوز، حباب دلار درهم همچنان حدود 700 تومان است که رقم قابل توجهی است.

بازار ارزهای دیجیتال نیز روز چهارشنبه شاهد نوسانات عمده بیت کوین بود. مشکلی که به دلیل عدم اطمینان در بازارهای مالی جهانی و تغییر در سیاست های پولی کشورهای بزرگ به وجود آمد. قیمت تتر به دلیل نوسانات دلار و تقاضای زیاد برای این ارز دیجیتال با تغییرات جزئی همراه شد.

تعطیلی گروه معاملات اسکناس در تهران یکی از موضوعات مهمی بود که روز گذشته در میان فعالان بازار مطرح شد. یک گروه تحت تعقیب قرار گرفت و تعطیل شد. البته فعالان بازار مدعی بودند که گروه دیگری به سرعت جایگزین شده است. همچنین آخرین وضعیت خروج ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) همچنان مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گرفته است. موضوعی که عامل مثبتی برای بازار ارز و سرمایه محسوب می شود و بسیاری از تحلیلگران منتظر نتایج نهایی آن هستند.

بر اساس مشاهدات معامله گران فنی، دلار هرات امروز خط حمایتی 62 هزار و 500 تومانی را پیش روی خود دارد و در صورت عبور از این سطح، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد. تکنسین ها بر این باورند که نوسان مثبت قیمت در روزهای اخیر ناشی از انتظارات تورمی موقت است و با کاهش تنش ها، نرخ ارز نیز کاهش می یابد، زیرا حجم معاملات در کانال ها کم است و شاخص با حمایت های قوی مواجه نمی شود. برخی از تحلیلگران این وضعیت را “دردناک” می نامند و معتقدند که نرخ ها می توانند در هر زمانی از این محدوده خارج شوند.

در ادامه جمعی از فعالان بازار از شکل گیری الگویی جدید در بازار با توجه به فرا رسیدن تعطیلات آخر هفته خبر می دهند. به گفته این گروه، با توجه به سابقه سه هفته ای نوسانات بازار در آخرین روز هفته، احتمال نوسانات در معاملات امروز بازار زیاد است؛ اما با توجه به شرایط فعلی بازار، احتمال نوسانات بازار در روز پایانی هفته بسیار زیاد است. زیرا ریسک روز مرخصی را از شما می گیرد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما