وام ازدواج

وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان حمایت دولتی از بازنشستگان است. این حمایت کمک زیادی به بازنشستگان کرده است.

به گزارش اندیشه معاصر، وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران امروز به حساب آنها واریز شد. وام ازدواج فرزندان مستمری بگیر وام ضروری است که به حساب اشخاص حقیقی واریز می شود. پرداخت وام ازدواج برای فرزندان مستمری بگیران باعث خوشحالی آنها شد و کمی به مردم روحیه داد. برای دانستن جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر، اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

شرایط ثبت نام وام ازدواج برای فرزندان مستمری بگیران

صندوق بازنشستگی کشوری با مشارکت بانک صادرات به منظور ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان، وامی به نام «وام ازدواج» برای فرزندان بازنشستگان کشوری در اختیار متقاضیان قرار می دهد. متقاضیان برای دریافت این وام باید شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری را داشته باشند. شرایط ثبت نام و اخذ این وام به شرح زیر است:

اعطای تسهیلات فقط برای اولین ازدواج فرزند مستمری بگیر (عروس/ داماد) و فرزند کارمند (همسر) ارائه می شود. لذا به ازدواج دوم و فرزندان افراد مذکور وام تعلق نمی گیرد.

وام ازدواج برای فرزندان مستمری بگیر

فرزندان مستمری بگیران باید پس از تاریخ (1397/01/01) ازدواج کنند.

مبلغ وام 350 میلیون ریال بوده و فقط به حساب متقاضی نزد بانک صادرات که در سامانه سفارش درج شده و از این حساب مستمری/مالیات دریافت می کند، واریز می شود.

مستمری بگیران و مستمری بگیران (همسران) که در دوره های گذشته برای دریافت وام ازدواج فوق الذکر اقدام کرده اند، نمی توانند ثبت نام کرده و از طرح جاری سایر فرزندان خود بهره مند شوند.

متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال پیش اعلام شده و افرادی که امسال اخطاریه تمدید دریافت نکرده اند مجاز به ثبت نام نیستند.

در مواردی که از دفتر کل شغلی دریافت می کنید، این تنها در صورتی اعمال می شود که بیش از یک همسر حقوق دریافت می کنند. یکی از وراث ذینفع (زن) و با رضایت ذینفع دیگر (همسر دیگر) می تواند از تسهیلات وام استفاده کند. لذا پس از ورود و تکمیل لینک “سامانه تعهد وراث” سایر وراث (همسر دیگر) رضایت خود را برای دریافت وام از متقاضی (همسر) اعلام کنند.

تکمیل و تایید مشخصات در سیستم تعهد ورثه

حداقل حقوق خالص دریافتی در زمان ثبت نام 20.000.000 ریال باشد.

متقاضی «بازنشسته» که علاوه بر مستمری، حق الزحمه گمرکی را نیز مطالبه می کند (همسر)، تنها پست مؤسسه و فقط از یکی پرداخت به فرزندان شما از دفتر کل (ترجیحاً از “دفتر بازنشستگی” خودتان) انجام می شود.

نحوه ثبت وام ازدواج برای فرزندان مستمری بگیران

در مورد ثبت نام وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران نیز لازم است ثبت نام در سامانه حق پرداخت وام را برای متقاضی ایجاد نکند. اما این ثبت نام برای دریافت و بررسی درخواست الزامی است. جهت اطلاع علاقه مندان می توانید تا این قسمت مراجعه نمایید

نحوه ثبت وام ازدواج جدید برای فرزندان مستمری بگیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

متقاضی برای ثبت نام دریافت وام ازدواج مستمری بگیران کشوری باید آدرس سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس eservices.cspf.ir را در مرورگر خود وارد کرده و به صفحه اصلی این سایت مراجعه کند. پس از آن، داوطلب باید وام ازدواج را از صفحه اصلی صفحه گزینه ها انتخاب کند.

پس از آن، داوطلب باید گزینه ثبت نام را در صفحه نمایش داده شده انتخاب کند. ذکر این نکته ضروری است که متقاضیان وام ازدواج می توانند برای دریافت وام جهیزیه کالای ایرانی نیز اقدام کنند.

در مرحله بعد متقاضی باید روش دسترسی به سایت خود را انتخاب و مراحل ثبت نام وام ازدواج مستمری بگیران کشوری را طی کند./هیوا

وام ازدواج

پرداخت وام ازدواج فرزند و تسهیلات همپاد مستمری بگیران کشوری

جعفر امیرآبادی زاده شنبه 23 مهر وی تصریح کرد: امروز (شنبه) وام ازدواج آخرین مستمری بگیرانی که در سال گذشته جزو ثبت نام کنندگان این موسسه بوده و یا اوایل سال جاری ثبت نام خود را به پایان رسانده و واجد شرایط بودند، پرداخت شد.

وی افزود: مستمری بگیری که در چند سال گذشته ثبت نام اینترنتی کرده و وام ازدواج فرزندش را دریافت نکرده است مشمول پرداخت مابقی کمک هزینه ازدواج نیست.

امیرآبادی همچنین به پرداخت همزمان تسهیلات همپاد یا تسهیلات حمایتی پایان نامه های دانشجویی فرزندان مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: این تسهیلات برای ثبت نام کنندگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز پرداخت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون 327 هزار و 626 فقره وام توسط صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شده است.

زوج های جوان متقاضی وام ازدواج در صف انتظار برای صدور وام هستند

ایمان فیروزه معاون فرهنگی و جوانان رئیس جمهور هنگام اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی از آمار عملکرد بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال 1403، آمار موسسات ازدواج از ابتدای این سال است. سال تا پایان شهریور در ماه 1403 تعداد 1865 نفر بالغ بر 6344000000000 ریال (شش هزار و 344 میلیارد ریال) تسهیلات دریافت کردند که 19 درصد متقاضیان می باشد.

فیروزه افزود: تعداد متقاضیانی که تا پایان در صف فرصت های ازدواج ایستاده اند شهریور در ماه 1403 7683 نفر وجود دارد.

وی گفت: تعداد کل متقاضیان 9 هزار و 548 نفر است که از این تعداد 7 هزار و 683 نفر در انتظار فرصت ازدواج هستند.

فیروزه در ادامه افزود: پس از تصویب شورای اسلامی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1/1/1301 باشد، سه میلیارد (3.000.000.000) ریال با بازپرداخت 10 ساله و تسهیلات قرض الحسنه برای زوجین زیر 25 سال است. سالمندان و همسران زیر 20 سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (3.500.000.000) ریال می باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما