دریاچه‌ها حاوی چیزهایی هستند که رودخانه‌ها و دیگر حجم‌های آبی بزرگ ندارند. آنها شبیه تانک های تاریخی و کشتی های غرق شده هستند و حتی اجسادی که برای مدت بسیار طولانی حفظ شده اند در آنها یافت می شود.

به گزارش فرادید؛ در اینجا با پنج دریاچه در سراسر جهان آشنا می شوید که به دلایل مختلف فضایی وهم انگیز و مرموز دارند.

1 دریاچه بایکال، سیبری، روسیه

دریاچه بایکال واقعا عجیب ترین دریاچه جهان است. چیزی که این دریاچه را به محیطی ترسناک تبدیل می کند، عمق باورنکردنی آن در مقایسه با دیگر دریاچه های آب شیرین است. این دریاچه قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین جهان است. این دریاچه ای است که در عمیق ترین نقطه خود بیش از یک کیلومتر عمق دارد. این دریاچه بسیار بسیار عمیق تر از هر دریاچه آب شیرین دیگری است و نکته قابل توجه این است که برای مدت طولانی به این عمق بوده است.

بیش از 300 رودخانه به دریاچه بایکال می ریزد، اما این دریاچه هنوز توسط رسوبات آن پر نشده است، شاید به این دلیل که در دره ای باریک قرار دارد که قطع شده و تمام رسوبات از دریاچه به داخل خود زمین کشیده می شود. کف واقعی دره باریکی که ممکن است این دریاچه در آن قرار داشته باشد یکی این یکی از عمیق ترین دره های جهان است.

2 دریاچه وستوک، قطب جنوب

ترسناک ترین دریاچه های جهان؛ از دریاچه مخفی تا دریاچه اجساد غرق شده

هیچ عکسی از آب این دریاچه وجود ندارد زیرا در واقع یک دریاچه “مخفی” است. این دریاچه زیر 3 کیلومتر یخ پنهان شده است. این مکان آنقدر مسحور کننده است که نمی توانید آن را تصور کنید. آب شیرین آن ترکیبی از فشار یخ و احتمالاً برخی هیدرات های گاز یا فعالیت های زمین گرمایی در زیر آن است.

دانشمندان روسی بیش از 20 سال تلاش کردند تا حفره ای برای رسیدن به این دریاچه ایجاد کنند. روس ها به سختی توانستند آن را درست کنند، زیرا وقتی در یخ دریاچه سوراخ می کنند، آب دوباره به داخل چاله سرازیر شده و یخ می زند. این خیلی عجیب به نظر می رسد.

3 دریاچه ناترون، تانزانیا

ترسناک ترین دریاچه های جهان؛ از دریاچه مخفی تا دریاچه اجساد غرق شده

ترکیب شیمیایی این دریاچه واقعا شگفت انگیز است: موجوداتی که در آن می افتند مومیایی می شوند و دریاچه اساساً آنها را خشک می کند، همانطور که مصریان باستان اجساد را خشک می کردند.

مصریان باستان از ناترون [برای مومیایی کردن] استفاده می شود و این دریاچه در اصل یک استخر نمک سودا است. به دلیل وجود یک آتشفشان در کنار این دریاچه، نوع بسیار خاصی از گدازه وارد دریاچه می شود و به این ترکیب شیمیایی عجیب کمک می کند. اما این دریاچه بی جان نیست. میلیون ها فلامینگو کوچک برای پرورش و خوردن جلبک به این دریاچه می آیند.

4 دریاچه کاراچای، روسیه

ترسناک ترین دریاچه های جهان؛ از دریاچه مخفی تا دریاچه اجساد غرق شده

این دریاچه یکی یکی از آلوده ترین مکان های روی زمین است و دلیل آن کارخانه فرآوری اورانیوم است که مدت ها تمام زباله های رادیواکتیو خود را به این دریاچه می ریخت. تاریخچه این کارخانه و منطقه شگفت انگیز است زیرا همه چیز به شدت رادیواکتیو است. اینجا یکی این یکی از پرتوزاترین نقاط جهان است، اما به تدریج خشک شد و تمام رسوبات موجود در دریاچه شروع به وزیدن کرد و روستاها و مردم محلی را آلوده کرد.

ترسناک ترین دریاچه های جهان؛ از دریاچه مخفی تا دریاچه اجساد غرق شده

این دریاچه دیگر وجود ندارد زیرا مجبور بودند آن را با بلوک های سیمانی پر کنند و ببندند زیرا مکان بسیار خطرناکی بود.

5 دریاچه سوپریور، ایالات متحده

ترسناک ترین دریاچه های جهان؛ از دریاچه مخفی تا دریاچه اجساد غرق شده

دریاچه سوپریور با دیگر دریاچه های بزرگ در طوفان های اواخر فصل متفاوت است. در ماه نوامبر شاهد این طوفان های برف دیوانه کننده هستیم که باعث غرق شدن و ناپدید شدن کشتی ها می شود. معروف ترین آنها کشتی ادموند فیتزجرالد است. این کشتی در حال حاضر 804 متر زیر سطح زمین قرار دارد و برای خدمه خود مانند قبرستان است.

کشتی های غرق شده دیگری مانند SS Kamloops وجود دارد که در سواحل جزیره رویال ناپدید شد. کشتی به ساحل سنگی برخورد کرد و غرق شد. اندکی بعد، چند خدمه در ساحل جزیره پیدا شدند. همه آنها یخ زده بودند. در سال 1977 این کشتی پیدا شد و مورد تحقیق قرار گرفت و ویتنی قدیمی نیز در آنجا پیدا شد. یک جسد قدیمی هنوز در دیگ بخار کشتی شناور است و به دلیل جریان آب و حرکتی که ایجاد می کند، به نظر می رسد که شما را تعقیب می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما