به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو درباره وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: قیمت ها در بازار خودرو کمی افزایش یافته اما خرید و فروش چندانی وجود ندارد.

نادری افزود: قیمت ها در بازار خودرو نباید تا این حد افزایش پیدا کند، زیرا تقاضا نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر شده و خریدها مانند گذشته هیجان انگیز نیست. با این حال، رویدادهای سیاسی باعث افزایش قیمت خودرو می شود و وجود ندارد. خریداران زیادی در بازار هستند.

وی ادامه داد: اگر اتفاقات سیاسی رخ ندهد، بازار خودرو آرام می شود و قیمت ها خود به خود کاهش می یابد، زیرا عرضه خودرو بیشتر از تقاضا است و تقریباً پاسخگوی تقاضا است. واردات خودرو به کشور تشدید شده، تعهد خودروسازان داخلی کم کم رو به اتمام است و به پیش فروش برمی گردند، این وضعیت بازار را تقریبا با ثبات می کند.

نادری بیان کرد: حاشیه سود خرید خودرو کاهش یافته و تمایلی به خرید آن وجود ندارد. ما تقریباً وضعیت خرید خودرو برای حفظ سرمایه را رها کرده ایم، زیرا سود حاصل از این کار کاهش یافته است. سه سال پیش برای این کار اشتیاق زیادی وجود داشت و تقاضا کاذب بود، نه مصرف، اما حالا دیگر خبری از خرید خودرو و بدون استفاده ماندن آن نیست.

نادری تاکید کرد: 7 ماه است که سود خرید و فروش خودرو کاهش یافته و دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

وی درباره قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی نیز گفت: 207 پرطرفدارترین خودروی داخلی است که حدود 800 میلیون تومان قیمت دارد و پس از آن. کوئیک در گروه خودروسازی سایپا در بازه قیمتی 420 تا 435 میلیون تومان محبوب است.

این کارشناس بازار خودرو درباره خرید و فروش خودروهای وارداتی نیز گفت: تقریبا ارزان ترین خودروی وارداتی یک میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت دارد که برخی از این خودروها تا سه میلیارد و 800 میلیون تومان خرید و فروش می شود. حاشیه سود خودروهای وارداتی حدود 500 میلیون تومان است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما