بعدی- از قدیم اعتقاد بر این بود که خوردن روزانه شیرینی باعث چاق شدن، پوسیدگی دندان و افراد در معرض خطر بیماری قلبی می شود.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، شکلات برای سلامت روده و مغز بسیار مفید است. پروفسور تیم اسپکتور، متخصص تغذیه معتقد است که خوردن تنها یک تکه شکلات تلخ با کیفیت خوب نه تنها خوشمزه است بلکه برای سلامتی نیز مفید است. شگفت‌انگیزترین چیز این است که تقریباً 20 گرم شکلات تلخ با کیفیت 70 درصد حاوی فیبر به اندازه یک تکه نان غلات کامل است!

سرویس بهداشت ملی بریتانیا دریافت که رژیم غذایی با فیبر بالا فواید بسیاری برای سلامتی دارد. از کاهش خطر بیماری قلبی گرفته تا سکته مغزی، دیابت نوع 2 و سرطان روده بزرگ! دانه های کاکائو علاوه بر فیبر بالا، سرشار از پلی فنول ها نیز هستند. پلی فنول های موجود در دانه های طبیعی کاکائو التهاب را کاهش داده و روده ها را سالم نگه می دارد. بنابراین شکلات های تلخ 70 درصد و بالاتر این خواص فوق العاده را دارند. پلی فنول های موجود در دانه های کاکائو با قرار دادن آنها در فرآیند تخمیر افزایش می یابد. بنابراین، شکلات تلخ برای سلامتی بسیار مفید است.

پلی فنول ها گروهی از ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، به مدیریت سطح فشار خون کمک می کنند و با سلامت قلب و گردش خون بهتر مرتبط هستند. سرویس بهداشت ملی بریتانیا دریافت که پلی فنول ها می توانند به افزایش جریان خون به مغز کمک کنند، که برای کاهش خطر زوال عقل حیاتی است زیرا کمبود جریان خون باعث مرگ سلول های مغز می شود.

پلی فنول ها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود می توانند به کاهش اثرات رادیکال های آزاد و کاهش التهاب کمک کنند. اینها عوامل خطر بیماری قلبی و آلزایمر هستند. کاکائو همچنین منبع غنی فلاوانول است که می تواند سلامت روده را بهبود بخشد. فلاوانول ها رشد باکتری های مفید در روده را تسریع می کنند و عملکرد آنها را بهبود می بخشند.

بنابراین، شکلات غذای بسیار خوبی برای مصرف در پایان روز است و علاوه بر خوشمزه بودن، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. متخصصان مصرف 30 گرم فیبر در روز را برای حفظ یک رژیم غذایی متعادل توصیه می کنند. فقط 100 گرم شکلات تلخ حاوی 11 گرم فیبر است، در حالی که 100 گرم نان غلات کامل حاوی تنها 7 گرم فیبر است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما