برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 معرفی شد

جایزه نوبل ادبیات 2024 به هان کانگ نویسنده کره جنوبی رسید.

به گزارش ایسنا، آکادمی نوبل سوئد برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 را اعلام کرد و از این رو هان کانگ نویسنده کره جنوبی به دلیل “نثر شاعرانه اش که آسیب های تاریخی را در خود جای داده و شکنندگی زندگی انسان ها را آشکار می کند” شایسته دریافت این جایزه است. «نجیب می دانست.

هان کانگ در نوامبر 1970 در گوانگجو به دنیا آمد. وب سایت جایزه نوبل همزمان با اعلام این نویسنده به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات امسال نوشت: هان کانگ در آثارش با آسیب های تاریخی و یک سری قوانین نامرئی مواجه می شود و در هر یک از آثارش نشان می دهد شکنندگی زندگی انسان او از پیوندهای جسم و روح، زنده و مرده آگاهی بی نظیری دارد و با سبک شعری و تجربی خود به مبتکری در نثر معاصر تبدیل شده است.

از سال 1901، 117 جایزه نوبل ادبیات اعطا شده است. چهار مورد از این جوایز به طور مشترک به دو نفر اهدا شد. همچنین 18 زن به عنوان برندگان جایزه نوبل ادبیات انتخاب شدند. . «آن آرنو» نویسنده فرانسوی در سال 2022 برنده این جایزه مهم شد. رودیارد کیپلینگ که بیشتر به عنوان نویسنده «کتاب جنگل» شناخته می شود، در سن 41 سالگی این جایزه را دریافت کرد و او را به جوان ترین برنده تبدیل کرد. “دوریس لسینگ” مسن ترین برنده ای است که در سن 88 سالگی این جایزه را دریافت کرده است.

سال گذشته، آکادمی نوبل سوئد، نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس نروژی، جان فوسه را به دلیل «نمایشنامه‌ها و نثرهای درخشان که صدای ناگفتنی‌ها هستند» برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۳ معرفی کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما