bato-adv

حتما نام بیماری کبد چرب را شنیده اید، بیماری که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند و با توجه به سبک زندگی امروزی، احتمالا بسیاری از افراد از ابتلای خود به این بیماری بی اطلاع هستند.

محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی به بازتاب آنلاین گفت: کبد عضوی است که فعالیت های حیاتی مختلفی را در بدن ما انجام می دهد، از این رو سلامت کبد با سلامت بدن انسان در ارتباط است. “

وی با اشاره به علل ابتلا به کبد چرب می گوید: عواملی وجود دارد که سلامت این اندام مهم بدن را به خطر می اندازد، بیماری مانند کبد چرب این روزها شیوع بیشتری پیدا کرده است، یکی از علل ابتلا به کبد چرب این است. رژیم غذایی پرچرب، نوشیدن نوشابه، نخوردن میوه به اندازه کافی، عدم نوشیدن آب، ورزش نکردن، مصرف الکل، استرس زیاد و اضافه وزن.

با این حال هاشمی با بیان اینکه افراد مبتلا به این بیماری باید از روشی برای درمان خود استفاده کنند، بهترین راه مقابله با کبد چرب را اینگونه توضیح می دهد: اولین قدم برای درمان کبد چرب تشخیص شدت بیماری است، مرحله بعدی. برای تغییر سبک زندگی می توان کبد چرب را درمان کرد.» او با مفهوم تغذیه مناسب و فعالیت بدنی مناسب آن را درمان کرد.

وی ادامه می دهد: شاید استفاده از برخی مکمل ها در این زمینه موثر باشد اما مطالعات هنوز تاثیر قابل توجهی در این زمینه به اثبات نرسانده است بنابراین هیچ گاه از تغییر سبک زندگی برای رهایی از کبد چرب مصون نمی ماند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما