bato-adv

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی های دیپلماتیک خود در خصوص تحولات منطقه ای عربستان با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و رئیس شورای وزیران عربستان دیدار و گفت و گو کرد. عربستان سعودی.

ولیعهد عربستان در این دیدار با ابراز نگرانی شدید از تشدید بحران و گسترش جنگ در منطقه، تاکید کرد که همه کشورهای منطقه باید به حفظ ثبات و امنیت منطقه توجه داشته باشند.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از اجرای صحیح توافقات دو کشور در سال گذشته، بهبود روابط دوجانبه را مثبت و ملموس ارزیابی کرد و گفت: پادشاهی عربستان مصمم است این روند را در سال گذشته ادامه دهد. دوره آینده روابط دوجانبه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار حسن همجواری را سیاست نهایی دولت چهاردهم ارزیابی کرد و بر تداوم سیاست گسترش روابط با همسایگان در راستای تقویت ثبات، امنیت و صلح منطقه ای تاکید کرد. . افزایش همکاری های رفاهی و اقتصادی با کشورهای منطقه یک اولویت جدی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات منطقه و رایزنی‌های اخیر خود در لبنان و سوریه، از همه کشورهای منطقه خواست با همکاری و استفاده از همه طرف‌ها برای توقف فوری حملات نظامی ایران استفاده کنند. جلوگیری از تخریب زیرساخت های غزه و لبنان توسط رژیم صهیونیستی.

وی تصریح کرد: برای تامین ثبات و امنیت دائمی در منطقه باید در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایستاد و جنگ در منطقه را فورا متوقف کرد. به گزارش ایسنا، در این دیدار طرفین بر اهمیت تداوم همکاری ها و رایزنی های دو کشور در زمینه مسائل دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما