پیش بینی های جدید محققان؛ چند نفر از ما تا 100 سال عمر خواهیم کرد؟

احتمالا همه ما می خواهیم تا 100 سال زندگی کنیم.

با این حال، کارشناسان معتقدند که احتمال رسیدن به این سن بسیار کم است زیرا سرعت رشد امید به زندگی کاهش یافته است.

به گزارش روزیاتو، تحقیقات نشان می دهد که با وجود پیشرفت های چشمگیر پزشکی در قرن نوزدهم و نیمه اول قرن بیستم، به نظر می رسد که ما در حال نزدیک شدن به محدودیت های طبیعی طول عمر انسان هستیم.

در دهه 1990 پیش بینی می شد که اکثر کودکانی که امروز به دنیا می آیند تا 100 سال عمر خواهند کرد.

با این حال، مطالعات نشان داده است که احتمال جشن تولد 100 سالگی آنها برای کودکان کوچکتر از دختران تنها 5.3 درصد و برای پسران به 1.8 درصد می رسد.

دانشمندان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو داده های مربوط به مرگ و میر در مناطق مختلف مانند هنگ کنگ، استرالیا، فرانسه و اسپانیا را تجزیه و تحلیل کردند.

طبق تحقیقات آنها، میانگین امید به زندگی جهانی از 48 سال در سال 1900 به 67 سال در سال 1950 و سپس به 76 سال در آغاز هزاره سوم افزایش یافت. با این حال، تا سال 2021، این تعداد تنها 77 سال است.

اگر امید به زندگی به طور تصاعدی افزایش می یافت، این عدد احتمالاً امروز به حدود 83 سال می رسید.

آمارهای دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می دهد که امید به زندگی در این کشور از سال 1841 به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در آن زمان انتظار می رفت که پسران فقط تا 40.2 سال عمر کنند، در حالی که این رقم برای دختران 42.3 سال بود.

این میزان تا سال 1950 به 1/66 سال برای مردان و 6/70 سال برای زنان رسید و تا سال 2000 به 6/75 سال برای مردان و 4/80 سال برای زنان افزایش یافت.

اما بر اساس آمارهای جدید، انتظار می‌رود کودکی که در سال 2022 به دنیا آمده باشد، تا 78.9 سال پسر و 82.8 سال در دختر باشد، که نشان می‌دهد نرخ رشد امید به زندگی در حال کاهش است.

پیش بینی های جدید محققان؛ چند نفر از ما تا 100 سال عمر خواهیم کرد؟

تجزیه و تحلیل جدید همچنین نشان داد که مردم هنگ کنگ بیشترین شانس زندگی تا 100 سال را دارند. این بدان معناست که از بین کودکان هنگ کنگی متولد شده در سال 2019، 12.8 درصد از دختران و 4.4 درصد از پسران به 100 سالگی خواهند رسید.

این گروه تحقیقاتی همچنین تاکید کرد که هیچ نشانه ای از تکرار رشد تصاعدی امید به زندگی در قرن بیست و یکم وجود ندارد و پیشنهاد کرد که اکنون باید تمرکز بر افزایش سال های سالم زندگی باشد.

پروفسور استوارت اولشانسکی، که این مطالعه را رهبری کرد، گفت:

اکثر افرادی که امروزه تا سنین بالا زندگی می کنند از زمانی که پیشرفت های پزشکی در اختیارشان قرار می دهد استفاده می کنند.

اما در حالی که این مداخلات پزشکی افزایش یافته است، تنها چند سال به زندگی مردم افزوده است که نشان می دهد دوران افزایش سریع امید به زندگی به پایان رسیده است.

اکنون باید روی اقداماتی تمرکز کنیم که روند پیری را کند می کند و طول عمر سالم را افزایش می دهد.

امید به زندگی سالم یک معیار نسبتاً جدید است که تعداد سالهایی را که یک فرد در سلامت کامل زندگی می کند اندازه گیری می کند.

در سال 1990، پروفسور اولشانسکی مقاله ای منتشر کرد که در آن اظهار داشت که انسان به حداکثر امید به زندگی در حدود 85 سال نزدیک می شود و بیشتر دستاوردهای مهم در این زمینه قبلاً به دست آمده است.

این تحقیق در مجله Nature Aging منتشر شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما