این روزها که مهران مدیری به دلیل اجرای برنامه پرطرفدار گل یا پوچ در کانون توجه قرار گرفته است، ویدئویی از مصاحبه قدیمی جواد عزتی که در آن درباره سبک کارگردانی مدری صحبت می کند، در اینستاگرام دست به دست شده است. او از اینکه یک کارگردان در بازیگری چگونه دست بازیگران را برای ایده دادن باز می گذارد صحبت کرد. به خصوص در سریال های پرمخاطبی مثل «قهوه تلخ» که بازی جواد عزتی حتی در فیلمنامه اولیه و بعد با نوع بازی عزتی نبود. یکی او به یکی از شخصیت های ماندگار سریال های طنز ایرانی تبدیل شد.

14 سال پیش جواد عزتی برای سریال قهوه تلخ جلوی دوربین رفت. با وجود تمام نقش هایی که در این سال ها بازی کرده، شخصیت بابا اتی در آن سریال یکی او یکی از مشهورترین شخصیت هایی است که در کارنامه کاری خود وقار دارد. حتی برخی هنوز او را با این نام می شناسند و این یعنی عزتی مدیون فضایی است که مهران مدیری به عنوان کارگردان «قهوه تلخ» به او داده است. این روزها مدیر خیلی سرش شلوغ است. او اخیراً نمایش جدیدترین فیلمش «6 صبح» را به پایان رسانده، «گل یا پوچ» را اجرا می کند و سریال جدیدش «پدر قهوه» را می سازد. اکنون صحبت های جواد عزتی درباره شیوه کارگردانی کارگردان و تاثیری که بر بازیگر نقش آفرینی می کند مورد توجه قرار گرفته و قابل تامل است.

در تابستان ۱۳۹۵ زمانی که جواد عزتی هنوز در جایگاه فعلی خود قرار نگرفته بود و تنها به عنوان بازیگر کمدی سینمای تجاری شناخته می شد، فریدون جیرانی از او برای حضور در برنامه سینمایی «۳۵» دعوت کرد و با او مصاحبه کرد. عزتی در این برنامه درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد اما شهرت اصلی او در آن روزها بازی در نقش بابا اتی در سریال «قهوه تلخ» بود. سریالی که یکی یکی از محبوب ترین و موفق ترین آثار مهران مدیری تا به امروز است.

جواد عزتی و هادی کاظمی در سریال قهوه تلخ در نقش دو شخصیت مسن بی نظیر بازی کردند.

جواد عزتی در آن برنامه درباره سبک کارگردانی مهران مدیری صحبت کرده بود. راهی که به نظر می رسید زمینه و فضای معناداری را برای بازیگران فراهم کند. جواد عزتی که در واقع یکی از بازیگران مکمل این سریال بود اما کم کم نقشش تغییر کرد. یکی او به یکی از شخصیت های محبوب سریال تبدیل شد و با هر قسمت جسورتر می شد. عزتی در این گفت و گو گفت: آقای مدیری ما را با آزادی کامل تنها گذاشتند و بعد بازی را هرس کردند.

وی در ادامه درباره نقش خود گفت: نقش من (پدر اتی) هم در فیلمنامه است. نبود. آقای مدیری گفته بود باید اینطور باشد. ما هم می پرسیم چه کار می کنند؟ صحبت می کنند یا نه؟ آیا آنها عصبانی هستند، آیا آنها خوشحال هستند؟ جایگاه شما در جامعه چیست؟ اما ما چیزی نمی دانستیم.»

عزتی درباره تاثیری که در خلق این شخصیت داشته است، افزود: ما خودمان نقش را با همه ویژگی هایش می ساختیم و بعد آقای مدیری گفتند که خوب است این قسمت را رها کنیم یا بهتر است این قسمت را حذف کنیم.

یکی یکی از ویژگی های «قهوه تلخ» این بود که به صورت هفتگی ضبط می شد و مانند سریال تلویزیونی 90 شب مهران مدیری می توانست واکنش مخاطب را در محل کار به همراه داشته باشد. ترکیب خلاقیت بازیگران، مدیریت مهران مدیری و بازخورد مخاطبان نقشی ماندگار مانند بابا اتی را رقم زد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما