ما همیشه به فرزندان خود می آموزیم که دروغ گفتن بد است و باید در زندگی صادق باشیم. اما حقیقت این است که بچه ها در دروغ گفتن خیلی خوب هستند و حتی می توانند شما را فریب دهند! البته، راستش را بخواهید، احتمالاً در دوران کودکی هم همین کار را می کردیم.

به گزارش روزیاتو، چرا کودکان دروغ می گویند؟ گاهی برای اجتناب از پیامدهای منفی، گاهی برای اجتناب از انجام یک کار خاص است. دلیلش هرچه که باشد، یادگیری برخی از رایج‌ترین دروغ‌هایی که بچه‌ها می‌گویند می‌تواند به شما کمک کند که عاشق آن‌ها نشوید.

رایج ترین دروغ هایی که کودکان به والدین خود می گویند

“او شروع کرد”

وقتی بچه ها دعوا می کنند و شما مچ آنها را می گیرید، اغلب یکدیگر را سرزنش می کنند تا از تنبیه یا سرزنش خودداری کنند. شما احتمالاً در دوران کودکی همین کار را می کردید!

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“کار من نبود»

تصور کنید که به خانه می آیید و گلدان مورد علاقه خود را شکسته یا دیوارها را به شکلی جادویی رنگ آمیزی می کنید. از آنجایی که پذیرش مسئولیت برای کودکان سخت است، سریع می گویند که تقصیر آنها نیست.

“ما تکلیف نداریم”

تقریبا هیچ کس از انجام تکالیف لذت نمی برد. بنابراین، این کاملا قابل درک است که کودکان گاهی برای اجتناب از انجام تکالیف خود دروغ می گویند.

“من تکلیف دارم”

این بهانه دیگری است که به ذهن کودک می رسد و می تواند او را از درس خواندن نجات دهد. بهتر است دوباره بپرسید و به چشمان آنها نگاه کنید تا ببینید راست می گویند یا خیر.

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“بله، اتاقم را تمیز کردم”

شما وارد اتاق فرزندتان می شوید و انتظار دارید که او را تمیز و مرتب ببینید زیرا می خواهید او اتاق را تمیز کند. او گفت که این کار را می کند اما به وضوح این کار را نکرد.

“من گوش می کنم”

وقتی کودک نمی خواهد به حرف والدینش گوش دهد، گاهی در حالی که به چیز دیگری فکر می کند وانمود می کند که گوش می دهد.

“من با دوستم درس می خوانم”

وقتی فرزند شما می گوید که در حال انجام تکالیف با دوستانش است، احتمالاً فقط با آنها سرگرم می شود.

“فکر می کنم آنقدر مریض هستم که نمی توانم به مدرسه بروم”

بچه ها می دانند که ماندن در خانه به این معنی است که می توانند تمام روز را صرف تماشای تلویزیون کنند. بنابراین گاهی اوقات آنها فقط می خواهند در خانه بمانند و وانمود کنند که برای رفتن به مدرسه خیلی بیمار هستند. این یکی این یکی از رایج ترین دروغ هایی است که کودکان می گویند.

اگر به من اجازه این کار را بدهید، دیگر هرگز اصرار نخواهم کرد.»

چه بخواهند شکلات بیشتری بخورند یا یک گجت جدید بخرند، احتمالاً برای رسیدن به آن همه محدودیت ها را پشت سر می گذارند. اما هنگامی که آنها به خواسته خود برسند، متوجه خواهید شد که می توانند از همان روش ها برای چیزهای دیگر نیز استفاده کنند.

“فراموش کردم”

مثل «گوش می کنم»، کودک به حرف والدینش گوش نمی دهد و حتی نمی داند به او چه می گویند. چگونه می تواند چیزی را که نمی داند فراموش کند؟

“نه، من شما را در شبکه های اجتماعی بلاک نکردم”

آنها ممکن است آن را به یک خطای فنی برسانند، اما اگر نوجوان هستند، احتمالاً نمی خواهند شما جزئیات زندگی اجتماعی آنها را بدانید.

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“پیام شما را دریافت نکردم”

این یک دروغ رایج در بین جوانان است. متوجه خواهید شد که این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که بیرون از خانه هستید و در یک زمان خاص می‌خواهید به خانه بازگردید.

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“من فورا می خوابم”

وقتی زمان خواب فرا می رسد، به یاد داشته باشید که احتمالاً فرزندتان فوراً به رختخواب نخواهد رفت. اگر کتاب جالبی برای خواندن یا بازی جالبی برای انجام دادن داشته باشد، احتمالاً به جای خوابیدن، مشغول آن می شود.

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“پدر / مادرم گفتند من می توانم این کار را انجام دهم”

قرار دادن والدین در برابر یکدیگر؛ چه ترفندی! در این صورت بهتر است با والدین دیگر مشورت کنید.

“اما دوست من مجاز است”

کودکان ممکن است بگویند بهترین دوستشان می تواند کارهایی را انجام دهد که نمی توانند. خواه تمام شب از تلفن همراه خود استفاده کنید یا به جای شام آب نبات بخورید، باور نکنید.

“فقط دو دقیقه دیگر”

این همان چیزی است که بچه‌ها وقتی می‌خواهید بازی‌های ویدیویی را متوقف کنند یا زمان ترک زمین بازی است، به شما می‌گویند. اما آیا واقعاً بعد از دو دقیقه انجام می شوند؟ نه، البته نه.

“من نخوردم”

خوردن این آب نبات های تازه برای همه وسوسه انگیز است، اما اگر این کار را نکرده اید، قطعاً این کار بچه شماست!

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“من قول می دهم رفتار خوبی داشته باشم”

هر کودکی قول می دهد که هنگام رفتن به مهمانی رفتار خوبی داشته باشد. اما حتی اگر آنها این را بگویند، به این معنی نیست که آنها واقعاً برنامه ای برای رفتار درست دارند.

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“تلفن من خاموش است”

این تنها بهانه دیگری برای پاسخ ندادن به تماس ها و پیام های شماست. آنها هرگز اجازه نمی دهند دستگاه های مورد علاقه شان خاموش شود.

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“من به توالت نیازی ندارم”

حتی اگر چندین بار از آنها بپرسید، صبر کنید تا کمتر از 10 دقیقه در راه باشید. سپس از ما پرسیده می شود که چه زمانی به مرکز می رسیم.

دروغ هایی که بچه ها می گویند و والدین همیشه باور می کنند

“فردا انجامش میدم”

و فردا می آید و آنها هنوز سطل زباله را بیرون نیاورده اند و لباس هایشان را تا نکرده اند. وقتی از آنها در این مورد سوال می کنید آماده شنیدن یک دروغ دیگر باشید.

“من خوبم”

وقتی گفته می شود با دست های به هم چسبیده، اخم و اخم، در واقع به این معنی است که “من الان خیلی عصبانی هستم!” یعنی.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما