یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد دشوار است. خواندن متن و کتاب های درسی خسته کننده است، فیلم های آموزش زبان از جایی به بعد چیزی برای ارائه ندارند و باید خودمان این کار را انجام دهیم و از روش های دیگر استفاده کنیم. خیلی ها سریال معروف Friends را برای یادگیری زبان توصیه می کنند اما ممکن است زمان کافی برای تماشای سریال های چند وجهی نداشته باشید. حتی ممکن است سریال ها و کمدی ها را دوست نداشته باشید. اکنون می توانید با تماشای فیلم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

به گزارش بازار، فیلم ها معمولا کمتر از ۲ یا ۳ ساعت هستند. داستان آنها خیلی زود شروع می شود. می توانید از داستان فیلم لذت ببرید و زبان را با آن یاد بگیرید. هر فیلمی برای یادگیری زبان خوب نیست. آنها ممکن است لهجه های قدیمی داشته باشند یا از نظر گرامری اصلاً به انگلیسی استاندارد نزدیک نباشند. حالا 10 فیلم خوب برای یادگیری زبان انگلیسی را با هم مرور می کنیم.

۱ – اگر خیابان بیل می توانست صحبت کند

این فیلم داستان زنی است که نامزدش زندانی شده و قصد دارد مدارک لازم برای اثبات بی گناهی نامزدش را بیابد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته جیمز بالدوین معروف ساخته شده است. درام عاشقانه ای که موضوعاتی مانند نژادپرستی و فساد در سیستم قضایی آمریکا را به چالش می کشد. داستان فیلم در دهه 70 می گذرد و بازیگران به خوبی بازی کرده اند. نامزد سه جایزه اسکار شد و این بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. در این فیلم می توانید با تاریخ آمریکا آشنا شوید و واژگان آن به زبان رسمی آمریکا نزدیک است.

۲ – تاریک ترین ساعت

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

این فیلم مربوط به دوران نازی است اما در انگلستان اتفاق می افتد. لهجه فیلم بریتانیایی است و با داستان مبارزه وینستون چرچیل برای آزادی و دموکراسی آشنا می شوید. گری اولدمن در این فیلم می درخشد و خود فیلم برنده دو جایزه اسکار شد. این فیلم برای یادگیری فرهنگ و تاریخ و واژگان مرتبط با این مفاهیم عالی است. در هر گروهی اغلب درباره جنگ و تاریخ صحبت می شود و شما باید بتوانید آنچه را که در ذهن دارید به خوبی منتقل کنید و این فیلم شما را با این اصطلاحات آشنا می کند.

۳ – دختر گمشده

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

این درام روانشناختی توسط مگی جیلنهال نوشته و کارگردانی شده است. بازیگران خوبی مانند اولیویا کولمن و داکوتا جانسون نیز در آن بازی کرده اند. این فیلم نیز بر اساس رمانی به همین نام نوشته النا فارنت ساخته شده و داستان پروفسوری میانسال است که در سفری با نینا، مادرش و دختر کوچکشان آشنا می شود. رابطه افراد در یک خانواده داستان اصلی فیلم است. با اصطلاحات و واژه های مربوط به خانواده، جنسیت، مادری و به طور کلی اصطلاحات مربوط به سلامت روان در خانواده، محتوای مناسبی برای یادگیری زبان است.

۴ – هشت نفرت انگیز

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

The Hateful Eight به کارگردانی تارانتینوی دوست داشتنی در سال 1877 اتفاق می افتد. داستان پس از جنگ داخلی آمریکا رخ می دهد و هشت غریبه با هم در یک مسیر سفر می کنند که هر کدام داستان خود را دارند. یک فراری، یک شکارچی و یک پلیس شخصیت های اصلی و مهم فیلم هستند. این وسترن مدرن با بازی ساموئل ال جکسون، کرت راسل و والتون گاگینز و… ساخته شده است و تم و سبکی مشابه فیلم های تارانتینو دارد. در این فیلم با اصطلاحات مربوط به جنگ و ناآرامی های اجتماعی در قرن های گذشته آشنا می شوید. به طور کلی این ویدئوها کاملا مکالمه محور هستند و پرسش و پاسخ آن منبع خوبی برای یادگیری مکالمه انگلیسی است.

۵ – مونتی پایتون و جام مقدس

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

این کمدی فانتزی کلاسیک به کارگردانی تری گیلیام کاملا سورئال است. داستان فیلم درباره یک گروه کمدی بریتانیایی به نام مونتی پایتون است. این فیلم طنز است و داستان شاه آرتور را به قالبی سورئال و کمدی تبدیل کرده است. در واقع نسخه ای از داستان شاه آرتور را خواهید دید که حتی فکرش را هم نمی کردید که بتواند چنین پیچش داستانی داشته باشد. ادبیات محاوره ای فیلم در کنار جوک ها برای یادگیری اصطلاحات ادبی مناسب است و از طرفی بسیار نرم و آرام صحبت می کنند و حتی بدون زیرنویس هم می توانید به محتوای فیلم کاملا پی ببرید.

۶ – معضل اجتماعی

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

این یک درام مستند است. در واقع این فیلم مستند به حساب می آید و به بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر روان انسان می پردازد. این فیلم اصطلاحات شبکه های اجتماعی را به خوبی بررسی می کند. مصاحبه‌هایی که او با سازندگان شبکه‌های اجتماعی دارد بسیار جالب است و داستانی در پس‌زمینه فیلم رخ می‌دهد که باعث می‌شود اصلا مستندی خسته‌کننده نباشد. توصیه می شود اصطلاحات مربوط به تکنولوژی، شبکه های اجتماعی و شرایط روانی انسان را یاد بگیرید.

۷ – به استخوان

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

این فیلم درباره یک اختلال روانی است، اختلال خوردن موضوعی است که در حال حاضر بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اثرات روانی عجیبی دارد و از نظر روانی می تواند بسیار آسیب زا باشد. این فیلم داستان زنی را روایت می کند که کاملاً بی اشتها است و قصد دارد این اختلال را برطرف کند. ایده آل برای یادگیری اصطلاحات مربوط به غذا، سلامتی، روابط خانوادگی و همچنین امیدها و رویاهای آینده. البته در نظر بگیرید که اگر شما یا یکی اگر فرد مورد علاقه شما با چنین اختلالی مواجه است، تماشای فیلم ممکن است ناراحت کننده باشد.

8 – ته سیاه ما رینی

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

این فیلم بر اساس نمایشنامه ای از آگوست ویلسون ساخته شده و داستان واقعی خواننده بلوز ما رینی را روایت می کند. بازی ها واقعا جالب هستند و موسیقی هایی که در فیلم می شنوید از هر نظر عالی است. داستان فیلم در سال 1927 اتفاق می افتد، جایی که خواننده وارد استودیوی پارامونت در شیکاگو می شود و از آنجا کل داستان فیلم تغییر می کند. اگر می خواهید اصطلاحات مربوط به موسیقی را یاد بگیرید، این فیلم خوبی است. گفتمان نژادپرستانه هم یکی این یکی از موضوعات فیلم است و شما می توانید در مورد ادبیات، لحن و مسائل مربوط به سیاه پوستان در آمریکا به طور کلی بیشتر بدانید.

۹ – ایرلندی

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر به فیلم های مافیایی علاقه دارید، قطعا مارتین اسکورسیزی می تواند بهترین تجربه این فیلم ها را به شما ارائه دهد. بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند جزو برترین ها هستند. از دنیرو بزرگ گرفته تا آل پاچینو و جو پسی در این فیلم مافیایی حضور دارند. مرد ایرلندی پر از دیالوگ های مافیایی و گفتگوهای نسبتا طولانی است. لهجه های مختلفی در آن وجود دارد و گزینه خوبی برای تمرین شنیداری است.

۱۰ – بچه های خوب

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

یک بازیگر بدنام به قتل می رسد و دو مامور عجیب برای کشف راز این قتل استخدام می شوند. راسل کرو و رایان گاسلینگ در نقش این دو مامور دست به کارهای عجیبی می زنند. داستان فیلم در دهه 70 در لس آنجلس می گذرد. پر از صحنه های کمدی خنده دار است و ممکن است آنقدر بخندید که حتی فراموش کنید این فیلم را برای یادگیری زبان تماشا کرده اید. لهجه آمریکایی، اصطلاحات عامیانه و واژگان پلیسی چیزهایی هستند که در این فیلم با آن مواجه خواهید شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما