به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران درباره شرکت هایی که هنوز سود سال 1401 را به سهامداران عدالت پرداخت نکرده اند، گفت: اکثر شرکت های سرمایه دار سود سهام عدالت را پرداخت کرده اند که تنها سه شرکت از جمله مپنا و پالایشگاه بندرعباس سود سهام عدالت را پرداخت کرده اند. سود سهام پرداخت نمی کند و اخیراً پالایش نفت بندرعباس سود خود را پرداخت کرده و مپنا هنوز آن را پرداخت نکرده است.

فارس نوشت: وی در خصوص دلیل مپنا برای عدم تحویل سود سهام عدالت گفت: این شرکت به بهانه داشتن شکایت از دولت عملاً سود سهامداران عدالت را به عنوان وثیقه دریغ کرده است تا بتواند مطالبات شما را وصول کند. . فشار بر دولت در حالی که سود سهامداران عادی و موضوع مطالبات دولت و الزام به پرداخت سود سهام ارتباطی به یکدیگر ندارد.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در شورای عالی بورس گفتیم مطالبات شرکت ها از دولت ربطی به سهام ندارد، اظهار داشت: پس از این اطلاعیه پالایشگاه بندرعباس سود سرمایه و سود سهام را پرداخت کرد. مدیران مپنا قول پرداخت سود سهام عدالت به عبداللهی را دادند که با توجه به سود نیمه سوم سال 1401 حدود 25 میلیارد تومبه برآورد شده است اما در شورای عالی بورس بحثی مطرح است. معامله کنید که آیا سود را به صورت نقدی پرداخت کنید یا در شرکت های مهم و دارایی های سهامداران سرمایه گذاری کنید.

عبدالهی همچنین گفت: پرداخت سالانه 1 تا 3 میلیون تومان سود سهام عدالت مشکلات مردم را حل می کند در حالی که در صورت تجمیع و سرمایه گذاری این وجوه می توان پروژه های عمرانی بزرگی را در استان ها و در اختیار سهامداران عدالت انجام داد. ما حتی می توانیم با پول حاصل از سود آنها، سهام شرکت های دولتی ارزشمند را برای سهامداران خریداری کنیم.

با توجه به اینکه در حال حاضر دارایی سهامداران عدالت در اختیار شما نیست و سود آن به موقع پرداخت نمی شود، چگونه می خواهید دارایی خود را افزایش دهید؟

عبدالهی خاطرنشان کرد: تاکنون مجمع عمومی 8 شرکت سرمایه گذاری استانی برگزار و اعضای هیئت مدیره آنها از بین شرکت های تعاونی سرمایه انتخاب شده اند که قرار بود تمامی 31 استان شهریور مجمعی برگزار شود که مصادف با تغییر دولت بود و اکنون مجامع عمومی بقیه شرکت های سرمایه گذاری استان باید در پایان سال جاری برگزار شود و هیات مدیره شرکت ها مشخص شود و سپس تجاری آنها مشخص شود. نمادها بلافاصله افتتاح و مدیریت سهام به صاحبان آنها محول خواهد شد.

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، با برگزاری انتخابات 31 شرکت سرمایه گذاری دادگستری استان، هیات مدیره شرکت ها مشخص می شود.

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین بیان کرد: کمیته ای برای حمایت از حقوق سهامداران تشکیل شده که اعضای آن از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه و مرکز سهام و آیین نامه اجرایی آن هستند. در اتاق تعاون تدوین شده و قرار است در اولین جلسه ای که شورای عالی بورس تصویب می کند تشکیل شود و سپس کار کمیته آغاز شود.

به گفته عبدالهی، وظیفه کمیته صیانت از حقوق سهامداران دفاع از منافع سهامداران در تعاملات و نظارت بر عملکرد مدیران در شرکت های سرمایه و شرکت های سرمایه گذاری به محض احیای مالکیت و مدیریت سهام است. به طور کامل به سهامداران منتقل می شود.

وی همچنین گفت: کمیته حمایت از حقوق صاحبان سهام عدالت تشکیل و آیین نامه اجرایی آن تهیه و منتظر تصویب شورای عالی بورس برای آغاز کار است.

عبدالهی در پاسخ به این سوال که آیا نماد شرکت های سهامی پس از برگزاری مجامع 31 شرکت به تدریج یا یکجا افتتاح می شود؟ وی گفت: زمانی که تمامی مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری استانی برگزار و اعضای هیات مدیره آنها مشخص شود. ، همه نمادهای معاملاتی به یکباره باز می شوند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما