نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودروی تبریز

شرکت زامیاد یکی یکی از زیرمجموعه های شرکت سایپا است که در نمایشگاه خودرو تبریز 1403 شرکت کرد و محصولات جدید خود را به نمایش گذاشت.

شرکت زامیاد مدتی است که فعالیت های گسترده ای را با شرکت FOTON آغاز کرده است و به همین دلیل اخیراً توانسته است محصولات جدیدی مانند وانت، کامیون، اتوبوس و … را ارائه دهد. این شرکت در بیست و هشتمین نمایشگاه خودرو تبریز حضور یافت و محصولات خود را به نمایش گذاشت. در این مقاله سعی می کنیم نگاهی به غرفه این شرکت بیندازیم و برخی از محصولات آن را ارائه کنیم.

یکی یکی از جدیدترین محصولاتی که با همکاری زامیاد و فوتون در ایران تولید و عرضه خواهد شد وانت واندر است. فوتون واندر در واقع یک کامیون سبک است که اولین بار در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 معرفی شد.

نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودرو تبریز
نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودروی تبریز

ون واندر مجهز به موتور 1.6 لیتری بنزینی تنفس طبیعی است که می تواند حداکثر قدرت 112 اسب بخار و گشتاور نهایی 147 نیوتن متر را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های عقب این خودرو بفرستد. طول این خودرو 4872 میلی متر، عرض 1810 میلی متر و ارتفاع 1880 میلی متر است و وزن خالص آن به 1200 کیلوگرم می رسد.

نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودرو تبریز
نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودروی تبریز

این خودرو اگرچه طراحی بسیار ساده ای در قسمت های بیرونی و داخلی کابین خود دارد، اما به عنوان یک کامیون یا وانت از ویژگی های قابل قبولی برخوردار است. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد: کیسه هوا برای سرنشینان جلو، نمایشگر سیستم چند رسانه ای، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تنظیم برقی آینه های بغل، تنظیم کمری صندلی راننده، پورت USB، اهرم عقب، فرمان دی کت به کلیدهای فرمان روی فرمان اشاره کرد و…

یکی دیگر از محصولاتی که در غرفه زامیاد وجود دارد و در دسته خودروهای کار و تجاری قرار می گیرد، کامیون باراد است. کامیون شما رسید یکی یکی از جدیدترین محصولات شرکت زامیاد می باشد که در 4 مدل 5.5 تنی، 6 تنی با تختخواب و بدون تخته و همچنین 9.5 تنی با تراورس موجود می باشد و این خودرو برای اولین بار در خودروی مشهد معرفی شد. نمایشگاه.

نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودرو تبریز
نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودروی تبریز

شاسی بلند شما احتمالا یک کامیون سبک در مدل 5.5 تنی با موتور نیسان دیزل با حجم 3000 سی سی و قدرت 140 اسب بخار در سرعت 3200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 355 نیوتن متر و گیربکس 6 سرعته است. – C6J45T با کنترل دستی فروخته می شود.

همینطور این خودرو در مدل های 6 تنی و 9.5 تنی کامیون باراد دارای موتور کامینز با حجم 3800 سی سی و قدرت 157 اسب بخار در سرعت 2000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 518 نیوتن متر با موتور 6 -گیربکس Fast-C6J55T به صورت کنترل دستی عرضه می شود.

از نظر راحتی و ایمنی، کامیون باراد دارای امکاناتی مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم ترمز پیشرفته اضطراری (AEBS)، ترمز اگزوز، سیستم هشدار ایمنی (LDWS) می باشد )، صندلی راننده پنوماتیک با تنظیم دستی شش جهته، چراغ و سنسور نور در روز، چراغ مه شکن جلو و عقب، دوربین دنده عقب، صفحه نمایش چند رسانه ای 10 اینچی، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن و. .. مجهز است.

یکی دیگر از محصولات جذاب شرکت زامیاد که این شرکت برای حمل و نقل عمومی خارج از شهر در نظر گرفته است اتوبوس فوتون U9 است که در دو مدل معمولی و VIP راهی بازار می شود.

نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودرو تبریز
نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودروی تبریز

این اتوبوس بین شهری دارای طول 9380 میلی متر، عرض 2500 میلی متر، ارتفاع آن با احتساب پایین 3400 میلی متر و فاصله بین دو محور آن 4710 میلی متر است. اتوبوس فوتون U9 نیروی محرکه خود را از طریق یک موتور 6.7 لیتری شش سیلندر توربوشارژ که می تواند حداکثر قدرت 300 اسب بخار و گشتاور نهایی 1100 نیوتن متر تولید کند و از طریق جعبه دنده اتوماتیک (تجهیزات VOITH DIWA 854.6) تامین می کند. با کندکننده هیدرولیک، برای انتقال به چرخ ها.

نسخه VIP این اتوبوس بین شهری دارای 18 صندلی مسافر و یک صندلی راننده است که صندلی راننده بادی شش حالته است اما در نسخه غیر VIP اتوبوس بین شهری زامیاد 38 صندلی مسافر در نظر گرفته شده است.

نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودرو تبریز
نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودروی تبریز

نسخه VIP فوتون U9 امکانات بسیار خوبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. صندلی های قابل تبدیل، صفحه نمایش 11 اینچی، سینی غذا تاشو، USB، سیستم هشدار خطوط، دوربین 360 درجه، تاخوگراف، GPS، تنظیم آینه بغل برقی با گرمکن آینه ها، دو دریچه خروج اضطراری، چراغ سنسور، کروز کنترل، یخچال و …. آنها تنها بخشی از آپشن ها و امکانات این خودرو هستند.

البته ناگفته نماند که سایر محصولات گروه زامیاد نیز مشابه هستند. وانت کارون، وانت پادرا پلاس، وانت زامیاد و … در غرفه این شرکت به نمایش گذاشته شده است و علاقه مندان می توانند از غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز بازدید کنند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما