مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی جان ده ها بیمار در بیمارستان های شمال غزه در خطر است.

به گزارش ایسنا، منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره خاطرنشان کرد: اشغالگران صدها بیمار و کارکنان بهداشتی را در بیمارستان های شمال نوار غزه محاصره کرده اند.

وی افزود: جان ده ها بیمار در بیمارستان های شمال غزه به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی در خطر است.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه همچنین تصریح کرد که اشغالگران بدون ذکر دلیل از مدیریت بیمارستان خواسته اند که بیمارستان ها را تخلیه کند.

وی در ادامه توضیح داد: حملات اشغالگران به بیمارستان ها و مراکز درمانی در شمال نوار غزه با هدف اخراج اجباری فلسطینیان انجام شد. اشغالگران صهیونیست همچنین از ورود آمبولانس ها و دسترسی آنها به شهدا و مجروحان جلوگیری می کنند.

پیش از این وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده بود که تعداد قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون به 42 هزار و 10 شهید و 97 هزار و 720 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته است که در این جنگ بیش از 132 هزار فلسطینی شهید و مجروح شده اند.

این جنگ علاوه بر ویرانی های گسترده و گرسنگی، صدها کودک فلسطینی را نیز به شهادت رساند. یکی این یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می شود و هزاران فلسطینی دیگر نیز مفقود شده اند.

از 7 اکتبر 2023، تل آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از ایالات متحده دریافت کرده است. به گفته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده های F-35، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی مانند انگلیس، دو قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری حملات خود به نوار غزه و نیز دستورالعمل دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم اتخاذ تدابیر را نادیده گرفت. جلوگیری از نسل کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه تا زمانی که حملات آن ادامه یابد.

پس از گذشت 369 روز از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان با تغییر شیوه های جنگی، کمین های پیچیده و جنگ های چریکی و هدف قرار دادن دشمن در جنگ فرسایشی، ضربات سنگینی به اشغالگران وارد می کنند. ، ارتش آنها رژیم اشغالگر را گیج کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما