به گزارش بازتاب آنلاین، برخی از بیماری ها هستند که هنوز پزشکی نتوانسته اقدامات موثری برای درمان آنها انجام دهد اما فعلاً آنها را تحت کنترل در می آورد و البته با انجام تحقیقاتی برای کمک به مبتلایان به این بیماری ها اقدامات موثری انجام می دهد.

یکی فرزاد اشرفی، متخصص مغز و اعصاب در گفت وگو با بازتاب آنلاین، درباره تحقیقات جدید در مورد بیماری پارکینسون گفت: یکی از این بیماری ها بیماری پارکینسون است، روشی که می تواند به مبتلایان کمک کند تا این بیماری را کنترل کنند.

اشرفی می گوید: مطالعه ای روی افراد مبتلا به پارکینسون انجام شد. آنها در این مطالعه دریافتند که با انتقال میکروب ها و باکتری ها از روده افراد عادی به روده افراد مبتلا به پارکینسون، پس از مدتی علائم حرکتی این بیماری ظاهر می شود.» بیمار پارکینسونی بهتر شد.

او در ادامه توضیح می‌دهد: «باکتری‌هایی در روده افراد وجود دارد که به بهبود هضم، تولید ویتامین‌های خاص و پیشگیری از عفونت‌ها کمک می‌کند.»

اشرفی در مورد تحقیق حاضر می گوید: روده بیماران پارکینسونی با سایر افراد متفاوت است، بنابراین تحقیقات روی 46 بیمار پارکینسونی انجام شد. در این مطالعه، باکتری‌های روده افراد عادی از طریق بینی به روده منتقل شد.» آنها به مدت یک سال این افراد را تحت نظر داشتند. جالب است بدانید در برخی افراد علائم حرکتی بیماران پارکینسون بهبود یافته اما علائم غیرحرکتی آنها تغییری نکرده است و این گشایشی امیدوارکننده در درمان پارکینسون است. البته برای رسیدن به نتیجه بهتر باید مطالعه بزرگتری انجام شود.»

پارکینسون یک بیماری عصبی مزمن و پیشرونده است که در درجه اول بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد و به ویژه بر حرکات بدن تأثیر می گذارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما