تمساح های نیل (Crocodylus niloticus) یکی آنها یکی از ترسناک ترین شکارچیان آفریقا هستند و به دلیل اندازه عظیم، قدرت و پنهان کاری خود مشهور هستند. این شکارچیان راس که در زیستگاه های آب شیرین در جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند، دارای طول متوسط ​​3 تا 5 متر و وزن 748 کیلوگرم هستند.

به گزارش فرادید، رژیم غذایی آنها شامل طعمه های متنوعی از ماهی و پرندگان گرفته تا پستاندارانی به بزرگی بز کوهی و گاو وحشی است. آرواره های قدرتمند و دندان های قوی آن را به دشمنی سرسخت تبدیل کرده است. این کروکودیل ها به دلیل ماهیت تهاجمی و تمایل به حمله بدون دلیل به افراد ترسناک هستند.

تمساح های نیل می توانند تا 70 سال در طبیعت و بیشتر در اسارت زندگی کنند. یکی یک نمونه شگفت انگیز از این طول عمر در اسارت، هنری، قدیمی ترین تمساح شناخته شده جهان است که در مرکز حفاظت از کروکودیل در اسکاتبورگ، آفریقای جنوبی زندگی می کند.

هنری یک تمساح با بیش از 10 هزار کودک است

هنری متولد 1900 در 16 دسامبر امسال 124 ساله خواهد شد. داستان زندگی او دریچه ای به زیست شناسی و انعطاف پذیری جذاب کروکودیلوس نیلوتیکوس است. اولین بار در سال 1985 پس از شکار دام های مردم در دلتای اوکاوانگو بوتسوانا صید شد. اگرچه او در حال حاضر در اسارت آرام است، اما طبیعت تهاجمی او باعث بدنامی او در میان مردم محلی شده بود.

هنری از زمان نقل مکان به مرکز حفاظت، بیش از 10000 فرزند از جفت گیری های متعدد خود به دنیا آورده است. افزایش سن توانایی‌های تولیدمثلی آنها را کاهش نداده است، که نشان‌دهنده جنبه شگفت‌انگیز زیست‌شناسی است: برخلاف بسیاری از حیوانات که توانایی‌های تولیدمثلی آنها با افزایش سن کاهش می‌یابد، کروکودیل‌ها برای بیشتر عمر خود بارور می‌مانند. نشاط هنری نیز از قدرت ساختار ژنتیکی آن نشات می گیرد.

بقای آن برای بیش از یک قرن را می توان به متابولیسم کارآمد آن نسبت داد. کروکودیل ها خونسرد هستند، به این معنی که برای تنظیم دمای بدن خود به منابع گرمای خارجی وابسته هستند. این ویژگی به آنها اجازه می دهد تا در انرژی صرفه جویی کنند و بدون غذا برای مدت طولانی زنده بمانند.

در طبیعت، کروکودیل‌های نیل می‌توانند ماه‌ها بدون غذا و تنها با استفاده از ذخایر چربی خود زنده بمانند. اگرچه هنری در اسارت به خوبی تغذیه می شود، اما همچنان از این سازگاری ذخیره انرژی بهره می برد که بدون شک به طول عمر او کمک می کند.

عمر طولانی هنر نتیجه میلیون ها سال اقتباس است

پیرترین تمساح جهان چند سال دارد و چند فرزند دارد؟

راز عمر طولانی هنری به دوره کرتاسه پسین باز می گردد، زمانی که اجداد او (کروکودیلیا) همزمان با دایناسورها زندگی می کردند. در حالی که انقراض های دسته جمعی دایناسورها و دیگر گونه های ماقبل تاریخ را از بین بردند، توانایی کروکودیل ها برای سازگاری با محیط های مختلف و تکنیک های موثر شکار به رشد آنها کمک کرد.

آنها یک سیستم ایمنی عالی دارند. خواص ضد باکتریایی قوی خون آنها به آنها اجازه می دهد در آب راکد آلوده به باکتری زنده بمانند. حتی دعوای خشونت آمیز با تمساح های دیگر، که در طبیعت طبیعی است، برای ایجاد عفونت کافی نیست. اعتقاد بر این است که سیستم ایمنی قوی آنها نقش مهمی در این امر ایفا می کند و به آنها کمک می کند در محیط های خشن زنده بمانند.

هنری، مانند خویشاوندان وحشی خود، از این مکانیسم دفاعی طبیعی پیشرفته سود می برد و می تواند از جراحات و بیماری هایی که اکثر حیوانات دیگر را مبتلا می کند، بهبود یابد.

کروکودیل های نیل نیز سازگاری های حسی خارق العاده ای دارند. هنری گیرنده های فشار ویژه ای در پوست خود دارد که «ارگان های حسی اپیتلیال» نامیده می شوند. این گیرنده ها به آن اجازه می دهند حتی کوچکترین تغییر در فشار آب را تشخیص دهد و حرکات طعمه یا شکارچیان را حتی در تاریکی مطلق تشخیص دهد.

میراث هنری

پیرترین تمساح جهان چند سال دارد و چند فرزند دارد؟

هنری هر سال هزاران بازدید کننده دارد و میراث او نه تنها به طول عمر بلکه ارزش آموزشی او نیز مربوط می شود. به لطف این تمساح 124 ساله، دانشمندان و محققان زیست شناسی پیری در خزندگان را مطالعه کرده و اطلاعاتی را به دست آورده اند که درک بهتر این گونه را ممکن می سازد.

داستان او فرصتی را برای عموم مردم فراهم می کند تا در مورد اهمیت حفظ و حفاظت از این موجودات که با کنترل جمعیت ماهی ها و گیاهخواران نقش مهمی در اکوسیستم آنها ایفا می کنند، آشنا شوند.

تمساح های نیل در خطر انقراض نیستند، اما از دست دادن زیستگاه، شکار و درگیری انسان و حیات وحش در معرض تهدید قرار دارند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما