به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین، نهضت ملی مسکن که به عنوان یک هدف اساسی و اساسی در دولت سیزدهم آغاز شد و عملیات عمرانی آن در شهرهای مختلف از سال 1401 آغاز شد و حدود 6 میلیون نفر از طریق سامانه سامانه مسکن در این طرح ثبت نام کرده اند. طرح های مسکن حمایتی که از این تعداد حدود 4 میلیون نفر واجد شرایط هستند و حدود یک میلیون نفر به عنوان متقاضی موثر شناخته شده اند که از این تعداد حدود 750 نفر پرداخت کرده اند.

به گفته مسعود بیات منش، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در همان سال ها حدود 6 میلیون متقاضی مسکن در سامانه مسکن حمایتی ثبت نام کردند و در اصلاحات انجام شده یک میلیون و 800 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند. متقاضیان . از این تعداد واجد شرایط، یک میلیون نفر موثر بودند و حدود 750000 نفر واریز اولیه را انجام دادند.

بیات منش ادامه داد: برای 250 هزار متقاضی موثر باقی مانده از یک میلیون متعهد، منتظر تامین منابع مالی بانکی هستیم تا بتوانیم ساخت این واحدها را آغاز کنیم.

به گفته ناظر مسکن و ساختمان، در 5 سال گذشته 380 هزار واحد برای متقاضیان مسکن موثری که در سامانه مسکن حمایتی واجد شرایط تشخیص داده شدند، به بهره برداری و اجرا شده و 20 هزار واحد تحویل مردم شده است.

در همین راستا جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در انتخاب همه متقاضیان (اعم از مجرد و متاهل)، تخصیص پروژه بر عهده هر استان و سرپرست خانواده است.

وی ادامه داد: در بین متقاضیان متاهل، سرپرست خانوار، اولویت با خانواده های دارای تعداد خانوار بیشتر است.

وی گفت: در صورت یکسان بودن بعد جمعیتی در بین این خانواده ها اولویت با خانواده هایی است که قبلا در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما