یک مقبره باستانی 4000 ساله حاوی مجسمه های چوبی مرموز در مصر کشف شد. این کشف غافلگیرکننده اتاقی را نشان می دهد که شامل دو تابوت چوبی است. یکی داخل دیگری و البته هر دو دارای متن نقاشی شده اند. این مقبره اسرارآمیز توسط تیمی از محققان بر روی رودخانه نیل در کوه اسیوط در غرب مصر علیا ساخته شده است.

آرامگاه دختر فرماندار مصر

به گزارش همشهری آنلاین، این مقبره که قدمت آن به سلسله دوازدهم قبل از میلاد می رسد. این متعلق به ادی، دختر جفای هاپی، که در زمان سلطنت سنوسرت اول از سلسله دوازدهم بین سال‌های 1991 و 1778، فرماندار آسویت بود، بود.

محمد اسماعیل دبیرکل شورای عالی آثار باستانی می گوید: بررسی های اولیه نشان می دهد عیدی قبل از 40 سالگی فوت کرده و دچار نقص مادرزادی پا بوده است.

این مقبره همچنین حاوی سفال های شکسته، مجسمه های چوبی و یک مومیایی تکه تکه شده بود که سفری به زندگی پس از مرگ را به تصویر می کشید. به گفته اسماعیل، اتاق کشف شده است. زمان های قدیم غارت شد.

شمشیر برنزی فرعون توانا

تیم باستان شناسان به حفاری در داخل مقبره ادامه خواهند داد تا درباره فرماندار و دخترش و همچنین دوره تاریخی که در آن زندگی می کردند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در همین حال ماه گذشته یک شمشیر برنزی متعلق به فراعنه قدرتمند مصر باستان در پادگان ارتش 3000 ساله پیدا شد.

در حال حاضر تیمی از باستان شناسان در حال حفاری در این قلعه باستانی یک تیغه برنز براق را در سایت تل العابقین در مصر کشف کردند.

رصدخانه پیش از میلاد

کشف یک رصدخانه متعلق به قرن ششم قبل از میلاد، دانش مصریان باستان را در مورد ستاره شناسی بیشتر آشکار کرد.

این ساختمان با مساحت چشمگیر 9149 متر مربع، متشکل از یک توالی منظم از کاشی‌های آهکی، متشکل از پنج بلوک آهکی است که در ترکیبی از جهت‌های عمودی و افقی قرار گرفته‌اند.

باستان شناسان همچنین پادگان های نظامی باستانی حاوی سوابق ارتش 3000 ساله از جنگجویان را کاوش کردند. پادشاه بزرگ فرعون تظاهرات

آنها برخی از آثار باستانی باورنکردنی از جمله سازه های نظامی خشتی و انبارهای یک شهر مصری را کشف کردند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما