به گزارش مانیبان به نقل از تجارت نیوز، اختلاف قیمت دلار بازار آزاد با دلار مبادله ای در روزهای اخیر به حدود 13 هزار تومان در هر دلار رسیده است. قیمت دلار در روز دوشنبه شانزدهم مهر از راهرو ششم 1403 آپارتمان کانال سوم معامله شد و دلار صرافی 49910 تومان عرضه شد. کاهش محدود قیمت دلار در بازار آزاد و افزایش تدریجی نرخ دلار، اختلاف قیمت این اسکناس را در دو بازار مختلف به حدود ۲۳ درصد رسانده است.

سود حاصل از خرید دلار سهمیه ای به 26 میلیون تومان رسید

با احتساب ارقام مذکور سود حاصل از خرید 2000 دلاری خرده مبلغ 26 میلیون و 180 هزار تومان می باشد. این در حالی است که برای خرید سهمیه تعیین شده دلار مبادله ای باید 99 میلیون و 820 هزار توکن در حساب ارزی مسدود شود. از سوی دیگر به همین میزان دلار نیز باید 126 میلیون تومان در بازار آزاد تخصیص یابد. لازم به ذکر است برای خرید دلار سهمیه ای نیاز به افتتاح حساب ارزی و بلوک 100 دلاری و امکان برداشت آن پس از 6 ماه می باشد.

امتیاز جذابی نیست!

لازم به ذکر است که محاسبه سود دلار سهمیه ای نسبت به بازار آزاد بسیار جذاب است اما از ابتدای سال 1403 سیاست گذار بدون انتشار اخبار رسمی در این خصوص، عرضه دلار سهمیه ای را متوقف کرده است. بررسی های خبرنگار تجارت نیوز از صرافی های مجاز در پایتخت حاکی از آن است که از ابتدای سال 1403 تاکنون دلار سهمیه ای وجود نداشته است.

به نظر می رسد افزایش تنش های سیاسی و الزام مقامات به کاهش ارزش دلار برای جلوگیری از جهش قیمت ها، عرضه دلار سهمیه ای را برای بانک مرکزی غیرممکن کرده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما