بعدی- درک و تسلط بر ظرافت های زبان بدن به شما این امکان را می دهد که با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوید و تعاملات شخصی و حرفه ای موفقی داشته باشید.

به گزارش فرارو به نقل از تایمز انترتینمنت، مهمترین بخش تسلط بر زبان بدن تماس چشمی است. برقراری تماس چشمی هنگام صحبت بسیار مهم است. ایجاد یک محیط خوب تماس چشمی نشان می دهد که شما به مکالمه اهمیت می دهید و همچنین قاطع هستید. با این حال، بهتر است به طرف مقابل نگاه نکنید زیرا ممکن است ترسناک به نظر برسد. هدف حفظ ارتباط چشمی متعادل در حین صحبت کردن و گوش دادن است. تماس چشمی به ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطب کمک می کند.

ایستادن و ایستادن یکی یکی از اجزای اصلی زبان بدن مثبت است. صاف بایستید و شانه های خود را به عقب و سر خود را بالا ببرید. این وضعیت نشان دهنده اعتماد به نفس و آمادگی است. خمیدن باعث می شود فرد ناامن یا غیرقابل اعتماد به نظر برسد. وضعیت بدنی خوب نه تنها سلامت جسمانی شما را بهبود می بخشد، بلکه اعتماد به نفس شما را نیز بهبود می بخشد. وقتی وارد اتاقی با حالت بدنی صاف و متعادل می شوید، توجه و احترام را به خود جلب می کنید و تأثیر مثبتی بر اطرافیان خود می گذارید.

لحن ثابت صدا نیز حس اعتماد به نفس و وضوح را به دیگران منتقل می کند. بهتر است از کلماتی استفاده نکنید که باعث ایجاد احساس ناامنی در شما می شود. آهسته و دقیق صحبت کردن را تمرین کنید و در صورت لزوم در وسط سخنرانی خود مکث کنید تا افکار خود را تغییر دهید. این کار سخنرانی شما را موثرتر می کند و به شما فرصتی می دهد که فکر کنید و پاسخی متفکرانه بدهید. لحن آرام و خونسرد همچنین می‌تواند به کاهش تنش‌ها و متقاعد کردن مخاطبان شما کمک کند.

وقتی وارد اتاق می‌شوید، برای بستن در به اطراف خود نچرخید، زیرا این کار باعث می‌شود که تصور شما در ذهن مخاطب کمرنگ شود. در عوض، در را پشت سر خود ببندید و به یاد داشته باشید که تماس چشمی برقرار کنید. این حرکت کوچک اعتماد به نفس و قدرت شما را نشان می دهد و در عین حال مخاطب را روی شما متمرکز نگه می دارد. این عمل نشان می دهد که شما به احمق های خود اعتماد دارید.

سعی کنید تعادل را در حالات صورت خود حفظ کنید و احساسات خود را کنترل کنید. بهتر است همیشه چهره ای دلپذیر و خندان داشته باشید. این حالت چهره باعث می شود احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و به شما کمک می کند احساسات و خشم خود را در موقعیت های خاص پنهان کنید.

فردی که چهره ای شاد و خندان دارد خوشایندتر به نظر می رسد و در کنترل حالات عاطفی بهتر از افراد دارای چهره غمگین عمل می کند. لبخند زدن نه تنها شما را زیبا می کند، بلکه باعث می شود در هر جلسه ای اجتماعی و با اعتماد به نفس به نظر برسید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما