بعدی- سوزان آلبرز روانشناس بالینی نشان می دهد که هر روز می تواند شروع بدی داشته باشد، اما اکثر مردم این توانایی را دارند که همه چیز را تغییر دهند و روز را با پایانی متفاوت به پایان برسانند.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، مشتریان Dr. وقتی به دکتر آلبرز گفتند که روز بدی را سپری می کنند، دکتر. آلبرز اغلب توصیه می‌کند که به‌جای واکنش احساسی در لحظه، از منظری متفاوت به مسائل نگاه کنید. تجزیه و تحلیل احساسات و رویدادها استرس را کاهش می دهد و دیدگاه جدیدی به موقعیت می آورد. دکتر روش دیگری که آلبرز پیشنهاد کرده «تغییر حسی» نام دارد. دکتر آلبرز گفت: «دوش آب گرم بگیرید، لباس‌هایتان را عوض کنید یا یک شمع معطر روشن کنید». بوها، بافت ها و دماهای مختلف حواس شما را پرت می کند و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. “اگر سر کار هستید، می توانید یک فنجان چای معطر درست کنید.”

حرکت نیز حواس را از رویدادهای بد منحرف می کند. حرکت مواد شیمیایی تغییر دهنده خلق و خو را در مغز آزاد می کند و اضطراب را کاهش می دهد. فعال بودن از نشخوار فکری نیز جلوگیری می کند. 20 دقیقه ورزش بهترین گزینه است، اما یک پیاده روی سبک نیز روحیه فرد را تغییر می دهد.

پاداش های کوچک در طول روز نیز می تواند کمک کننده باشد. آنگرت فاکنر، استادیار علوم اعصاب، می گوید: «اگر روز را بد شروع کرده اید، ممکن است بخواهید شب را پشت سر بگذارید و با یک شام خوب به خود پاداش دهید. اما پاداش های کوچکی که به طور متناوب در طول یک روز پر استرس داده می شود می تواند بسیار مفیدتر باشد.” به گفته فرارو، بدن برای مقابله با اضطراب به دوپامین نیاز دارد. کارهای کوچک، مانند تماس با عزیزان، نوشیدن یک فنجان قهوه یا خرید، یک مقدار کوچک را فراهم می کند. دوز دوپامین مورد نیاز در حال حاضر این دوز کمی از دوپامین اضطراب و استرس را در لحظه تسکین می دهد، و بهتر است دوز زیادی از دوپامین را بعد از یک روز بد مصرف کنید.

علاوه بر این روش ها، بهتر است افراد از قبل برای مقابله با چنین شرایطی آماده شوند. روانشناسان پیشنهاد می کنند که گوش دادن به لیستی از آهنگ های مورد علاقه، خواندن پیام های محبت آمیز خانواده و عزیزان، تماشای فیلم مورد علاقه خود یا حتی دیدن عکس های عزیزان باعث بهبود خلق و خوی بیشتر افراد می شود. اینها ممکن است کوچک و ناچیز به نظر برسند، اما مهم است که زیبایی های زندگی را به خود یادآوری کنید و با شروع یک روز بد از آنها لذت ببرید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما