به گزارش مانیبان به نقل از فرارو؛ مرکز طلا و ارز ایران تاکنون 335 هزار و 145 قطعه سکه عرضه کرده است اما از هفته آینده تعداد حراج سکه را افزایش می دهد تا شاهد شکل گیری رقابتی قدرتمند باشیم.

حرکات جنون آمیز طلا که در روزهای اخیر باعث تحرکات مکرر رکورد قیمت ارز بهار آزادی شده، حساسیت بیستمین حراج سکه مرکز طلا و ارز ایران را به اوج رسانده است.

قیمت سکه دولتی در حراجی در صرافی ها معمولاً شش تا هشت درصد ارزان تر از بازار آزاد است. با توجه به اینکه قیمت سکه امامی در روز یکشنبه 24 مهرماه به 49 میلیون و 600 هزار تومان رسید، انتظار داریم در حراج مرکز مبادلات، قیمت سکه 4 تا 5 میلیون ارزان شود. استقبال از سکه امامی با توجه به این اختلاف قیمت گرمتر خواهد بود، اما نیم سکه و ربع سکه را نیز می توان در بازار آزاد ارزانتر خریداری کرد. دوشنبه گذشته از حدود 17 هزار قطعه سکه امامی عرضه شده در صرافی، تنها 4 هزار قطعه سکه فروخته شد، اما از هفته جاری وضعیت متفاوت است. تعداد روزهای برگزاری حراج سکه را افزایش داده اند تا شاهد رقابت شدید در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران باشیم. چگونه در این رقابت برنده شویم؟

هر آنچه برای خرید سکه در حراج نیاز دارید.

حراج سکه مرکز مبادلات به صورت آنلاین هر دوشنبه هفته انجام می شود. سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه ضرب شده در سال 1385 در حراج بدون بسته بندی به فروش می رسد و امکان مشارکت برای عموم افراد بالای 18 سال با تابعیت ایرانی در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور پیش بینی شده است.

مرکز طلا و ارز ایران تاکنون 335 هزار و 145 قطعه سکه عرضه کرده است و از هفته آینده تعداد حراج سکه را افزایش خواهد داد. مدت پرداخت شرکت در حراج سکه مرکز مبادلات از 48 ساعت قبل از شروع رسمی معاملات آغاز و 23 ساعت قبل از حراج به پایان می رسد.

امکان خرید سکه در حراج مرکز مبادلات برای هر متقاضی تا سقف پنج سکه وجود دارد. خریدار قادر به انتخاب نوع ارز خواهد بود. یعنی می توانید سبد خرید خود را با ترکیب سکه درست کنید یا هر پنج سکه را از یک نوع سفارش دهید.

خرید سکه در حراج مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران فقط با کارت بانکی به نام شخص حقوقی و پرداخت تراکنش با استفاده از کارت هدیه، کارت بانکی، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون استفاده از کارت بانکی انجام می شود. شبا شماره ممنوع

در صورت برنده نشدن متقاضی، مرکز مبادلات ظرف مدت 48 ساعت پس از پایان جلسه مزایده، مبلغ واریزی را به شناسه بانکی موجود در حساب کاربر عودت می دهد. برندگان می توانند برای تحویل سکه در تاریخ اعلام شده که معمولاً یک هفته پس از حراج است به بانک عامل مراجعه کنند.

خریداران سکه در حراج مرکز طلا و ارز ایران می توانند پس از هفت روز کاری با مراجعه به بانکی که از سوی خود مشخص می شود، سکه را دریافت کنند. هزینه نگهداری در این هفت روز محاسبه نمی شود و متقاضیان تنها باید 30 هزار تومان به عنوان هزینه تحویل هر سکه پرداخت کنند.

در صورتی که متقاضیان سکه ها را در مدت تعیین شده مسترد نکنند، بانک آنها را تا هفت روز در امانت نگه می دارد. اما روزانه 50000 تومان هزینه ذخیره سازی نیاز خواهد داشت.

هزینه نگهداری سکه شامل روزهای تعطیل می باشد. اگر درخواست کننده سکه را تحویل ندهد، معامله لغو می شود. در این صورت مبلغ معامله پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. اما به منظور جریمه نقدی متقاضی، وی به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه حراج سکه مرکز طلا و ارز ایران ممنوع است.

چگونه سکه پنج میلیونی زیر قیمت بازار بخریم؟ قیمت سکه در حراج مرکز صرافی احتمالا چهار تا پنج میلیون ارزانتر از قیمت روز بازار خواهد بود.

حراج سکه در مرکز مبادلات به صورت غیر حضوری انجام می شود. متقاضیان برای ثبت نام باید به آدرس market.ice.ir مراجعه و پس از کلیک بر روی دکمه “ثبت” شماره تلفن همراه و کد ملی خود را وارد کنند. توصیه می شود قبل از وارد کردن کد امنیتی و تکمیل ثبت نام، حتماً «شرایط استفاده»، «شرایط معامله» و «سلب مسئولیت ریسک و مسئولیت» را مطالعه کنید.

ثبت نام در سامانه حراج سکه باید با شماره موبایلی که به نام شماست انجام شود. کد شش رقمی ارسال شده به این شماره را وارد کنید تا ساخت حساب تکمیل شود. مرحله بعدی احراز هویت است. برخلاف آنچه در ابتدا به نظر می رسد، دشوار نیست و به سرعت قابل حل است. حالا نوبت وارد کردن شماره شبا است.

برای شرکت در حراج اینترنتی سکه یک شماره شبای بانک ملی الزامی است. هنگام ثبت نام به کد شعبه و کد پستی خود نیاز دارید. اکنون می توانید از طریق سامانه معاملات طلا سکه را واریز و درخواست کنید.

واریز پول برای خرید سکه در حراج مرکز صرافی فقط در بازه زمانی مشخص امکان پذیر است. علاوه بر تعداد سکه ها که به آن مقدار سفارش می گویند، باید هزینه را نیز پرداخت کنید. کارمزد معادل یک هزارم (0.1%) ارزش معاملاتی و برای ارز امامی با فرض قیمت 49 میلیون تومان، 49 هزار تومان محاسبه می شود. قیمت پایه ای برای سکه وجود ندارد و هنگام واریز پول و بارگیری کیف پول باید قیمتی را که می خواهید سکه طلا را با آن خریداری کنید انتخاب کنید. قسمت سخت اینجاست.

حساب در بخش “کیف پول” پر می شود. کافی است روی دکمه واریز کلیک کنید تا با اتصال به درگاه بانکی، امکان واریز وجه از کارت بانکی خودتان فراهم شود. در روز حراج و در زمان مجاز باید وارد حساب کاربری خود شده و سفارش خود را در قسمت مزایده های فعال ثبت نمایید.

خرید سکه در مرکز مبادلات در روز حراج به اوج هیجان نزدیک می شود. در قسمت حراج شما به سفارش خود شامل قیمت پیشنهادی و تعداد سکه دسترسی دارید و در نظر داشته باشید که هر متقاضی فقط می تواند یک سفارش فعال داشته باشد، بنابراین برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه می توانید تنظیم کنید. قیمت و تعداد سکه فقط یک بار. ویرایش سفارشات فقط در زمان حراج امکان پذیر است. برای این کار باید سفارش خود را لغو کرده و دوباره ثبت نام کنید.

سکه در حراج مرکز مبادلات بر اساس اولویت قیمت فروخته می شود. مرتب سازی بر اساس بالاترین قیمت پیشنهادی انجام می شود و در صورت یکسان بودن قیمت ها زمان سفارش تعیین کننده خواهد بود. سکه های طلا بر اساس اولویت، از بیشترین اولویت به کمترین، بر اساس میزان عرضه تقسیم می شوند و نتایج حراج هر سری از سکه ها در قسمت بررسی حساب کاربری نمایش داده می شود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما