به گزارش مانیبان، بر اساس آیین نامه بکارگیری اساتید که در سال جاری برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شد؛ حداقل و حداکثر سن بازنشستگی اساتید دانشگاه به شرح زیر است:

مؤسسه موظف است بدون نیاز به دریافت درخواست عضو ذینفع، عضو خود را با توجه به رتبه علمی خود به شرح زیر بازنشسته کند:

مربی آموزشی، استادیار پژوهشی با سی سال سابقه خدمت یا شصت و پنج سال سن.

مربی آموزشی، مربی پژوهشی با 30 سال سابقه خدمت یا 65 سال سن.

استادیار آموزشی، استادیار پژوهشی با 30 سال سابقه خدمت یا 65 سال سن.

دانشیار تدریس، دانشیار پژوهشی با شصت و هفت سال سن، استاد تدریس، استاد پژوهشی با سن هفتاد سال

عضو کشور نمونه با رتبه دانشیاری تا سن هفتاد سالگی.

عضو کشور نمونه با رتبه استادی تا سن هفتاد و سه سالگی.

یک درصد از دانشمندان ملی و بین المللی تا زمانی که نامشان در فهرست سالانه موسسه استنادی علم و فناوری (ISC) تا سن هفتاد و پنج سالگی باشد و سالانه تمدید می شود.

استاد ممتاز آموزش پژوهشی تا هشتاد سالگی.

تاریخ اجرای حکم انصراف عضو واجد شرایط انصراف در بین ترم های تحصیلی که در آن به عنوان معلم مشغول به کار است به پایان همان ترم تحصیلی موکول می شود و دیگر قابل انجام نیست.

اگر عضو 80 ساله شود، موسسه موظف است او را بازنشسته کند.

دانشگاه موظف است با دریافت گزارش مراجع ذیصلاح داخل و خارج از مؤسسه، در صورت عدم تأیید صلاحیت کلی وی توسط هیأت اجرایی مؤسسه، یکی از اعضای هر رتبه با حداقل سی سال سابقه خدمت را بازنشسته کند. درخواست کنید. شریک و با تصویب هیئت مدیره.

در مواردی که عضو موضوع بندهای 3 تا 8 این ماده و تبصره های وی حداقل 30 سال سابقه خدمت در دو سال متوالی داشته باشد، مبنای استحقاق سالانه وی به دلیل نداشتن امتیاز لازم بر اساس دستورالعمل اعطای ترفیع سالیانه به اعضاء. در صورتی که هیئت امنا با پیشنهاد هیات مدیره موسسه همراه با ارائه گزارش فعالیت های آموزشی و پژوهشی، تاییدیه هیات امنا را دریافت نکند، امکان انصراف آن وجود دارد. بدون نیاز به دریافت درخواست شما

مؤسسه موظف است اساتید دانشگاهی موضوع بندهای 4، 5، 6 و 7 ماده 96 را بازنشسته کند که در صورت درخواست با حداقل 30 سال سابقه، همچنان واجد شرایط ادامه فعالیت می باشند.

داوطلبان تابع قوانین و مقررات خود هستند. در صورت عدم وضع ضوابط و مقررات خاص، ایثارگران نیز مانند سایر اعضای هیأت علمی مشمول ضوابط و مقررات این آیین نامه خواهند بود.

از تاریخ اجرای این آیین نامه برای تعیین مستمری اعضای بالای سی سال و حداکثر پنجاه سال سابقه خدمت، به ازای هر سال سابقه خدمت بیش از سی سال، دو و نیم درصد اعمال می شود. 2.5) مبلغ تعیین شده مستمری علاوه بر حقوق تعیین شده توسط صندوق بازنشستگی مربوطه قابل محاسبه و پرداخت می باشد.

منظور از سابقه خدمتی که ممکن است برای بازنشستگی در نظر گرفته شود، مدتی از سوابق خدمت عضو است که در دوران اشتغال تمام وقت در وضعیت تدریس یا غیر معلمی انجام شده و کسورات مربوطه را پرداخت کرده یا خواهد کرد.

سابقه خدمت قبل از استخدام اعضای مشتاق شورای علمی موسسه که در سایر دانشگاه ها و مؤسسات دولتی آموزش عالی و پژوهشی و دستگاه های اجرایی در حالت تدریس یا غیر تدریس انجام شده است. به استثنای ایثارگرانی که دارای ضوابط خاصی در قوانین و مدارک بالاتر باشند، در صورت درخواست صرفاً به عنوان سابقه خدمت قابل قبول برای بازنشستگی عضو محسوب می شود.

مبنای تعیین مستمری یکی از اعضای موسسه، میانگین کلیه حقوق و مزایای مستمر مشمول کسورات بازنشستگی (رتبه و حقوق پایه، فوق العاده (خاص)، فوق العاده استخدام، فوق العاده فوق العاده کار، فوق العاده سختی کار، فوق العاده مدیریت می باشد. و مابه التفاوت تعدیل و سایر فوق العاده ها) بازنشستگی مشمول کسر بازنشستگی می باشد) در دو سال قبل از پایان خدمت با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی.

اعضای منصوب به ستاد وزارتخانه نیز مانند اعضای هیات علمی ستاد وزارت، کسورات بازنشستگی از مدیریت فوق العاده آنها کسر و در تعیین میزان مستمری محاسبه می شود.

مشمولان صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی در خصوص تعیین حقوق و مزایای بازنشستگی و حمایت های مقرر در قانون تامین اجتماعی مشمول ضوابط و مقررات مربوطه خود می باشند.

به اعضای بازنشسته و از کارافتاده موضوع این آیین نامه و وراث قانونی متوفی به ازای هر سال سابقه خدمت قابل قبول حداکثر تا سقف 2 سال معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی به اضافه وجوه مربوط به تعطیلات به عنوان پاداش خاتمه خدمات ذخیره می شود.

بخشی از سابقه خدمت اعضا که برای آن وجوه بازخرید دریافت شده است، از سنوات خدمت مشروط به دریافت این وجوه کسر می شود.

استفاده از خدمات معلمان بازنشسته به صورت حق التدریس در حدود تعیین و اعلام شده توسط وزارت مجاز است.

در موارد خاص، موسسه ممکن است یک عضو واجد شرایط باشد. یکی بازنشستگی پیش از موعد تحت شرایط زیر با درخواست ذی نفع، تایید هیات مدیره موسسه و هماهنگی با صندوق بازنشستگی مربوطه.

عضو هیئت علمی (مرد)

ج: داشتن حداقل شصت سال سن و حداقل بیست سال سابقه خدمت با بیست روز حقوق و مزایا.

ب: داشتن حداقل پنجاه و پنج سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت با بیست و پنج روز حقوق و مزایا.

عضو هیئت علمی (زن)

داشتن حداقل 20 سال سابقه خدمت با 20 روز حقوق و مزایا.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما