به گزارش مانیبان، قرار بود دهم مهرماه یارانه تغییر کند و دهک های یارانه ای به روز شود، توزیع یارانه ها بر اساس یارانه های جدید انجام شود. اما از آنجایی که درآمد خانوار می تواند تغییر کند، این اعشار هر از چند گاهی بررسی می شود.

قرار بود عشرهای یارانه ای در مهرماه تغییر کند و به روز شود. توزیع یارانه ها بر اساس عشریه یارانه ای جدید انجام می شود. اما از آنجایی که درآمد خانوار می تواند تغییر کند، این اعشار هر از چند گاهی بررسی می شود.

طبق روال ماه های گذشته، یارانه نقدی مهر ماه 1403 بر اساس اعشار اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوارهای سراسر کشور واریز می شود.

مرحله 164 یارانه نقدی طبق روال ماه های گذشته بر اساس اعشار اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مهر ماه 1403 به سرپرستان خانوار سراسر کشور پرداخت می شود.

مرحله اول واریز یارانه نقدی مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است. معیشت دهک اول تا سوم ساعت 24 روز 4 مهر 1403 و معیشت. دهک سوم و دهک های بعدی در 9 مهر 1403 به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

یارانه دهک اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک چهارم تا نهم 300 هزار تومان است.

برای اطلاع از وضعیت یارانه نقدی خود می توانید به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار اطلاعات لازم را کسب کنید.

واریز یارانه 400 هزار و 660 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار مهر ماه

محسن غلامی مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از اجرای طرح تامین امنیت غذایی کودکان به ویژه کودکان زیر 5 سال توسط وزارت بهداشت، درمان و درمان خبر داد. کمک های پزشکی. آموزش و پرورش. بر اساس این طرح به ازای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در دهک های اول تا پنجم درآمدی مبلغ 11 میلیون ریال و برای دهک های ششم و هفتم درآمدی 6 میلیون و 600 هزار ریال به حساب سران واریز می شود. از خانه

بر اساس برنامه زمان بندی مقرر مقرری مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در تاریخ بیستم هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای دهک یک تا سه به مبلغ 400 نفر تحویل می شود. بیست و پنجمین روز به ازای هر نفر هزار تومان واریز می شود. برای سایر خانوارهای واجد شرایط نیز یارانه نقدی و معیشتی به ازای هر نفر 300 هزار تومان در همان تاریخ پرداخت می شود. همچنین یارانه دارو، هزینه حمل و نقل و ذخیره سوخت نیز از ابتدای هر ماه به حساب خانوارهای واجد شرایط واریز می شود.

غلامی همچنین به مشکلات موجود در زمینه واریز یارانه ها اشاره کرد و گفت: عدم ارسال آنلاین اطلاعات از طریق 51 دستگاه و ناکافی بودن اطلاعات ارسالی از سوی 3 دستگاه دیگر مانع از ارزیابی دقیق حقوق متقاضیان شده است. دیوان محاسبات کشور به طور ویژه تاکید کرد که برای برقراری عدالت و شفافیت اجتماعی، نهادها باید اقدامات لازم را برای ارائه اطلاعات واقعی و کامل انجام دهند.

حمایت از طرح ها و بهبود شرایط زندگی.

در مجموع این برنامه های حمایتی و پرداخت یارانه ها به ویژه برای خانواده های کم درآمد و کودکان دارای سوءتغذیه نشان از تلاش دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و کاهش فقر در جامعه دارد. از این نظر، حمایت های غذایی و اقتصادی برای کمک به بهبود وضعیت معیشتی خانواده های نیازمند در اولویت قرار گرفته است.

غلامی همچنین خاطرنشان کرد: این طرح ها در راستای حمایت های معیشتی دولت، کاهش فقر و تامین امنیت غذایی برای همه اقشار جامعه در نظر گرفته شده است. وی اظهار داشت: این اقدامات به ویژه برای کودکان دچار سوءتغذیه و خانواده های آنها می تواند تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت معیشتی و سلامت آنها داشته باشد.

تعیین میزان یارانه نقدی با اعشار جدید + لینک سایت مشاوره

اگر هنوز وارد پنجره ملی هوشمند دولت نشده اید و نحوه ورود و ثبت نام را نمی دانید، نگران نباشید

نحوه ورود به پنجره خدمات ملی هوشمند دولت

با ورود به سایت باید در قسمت نمایش انواع خدمات در قسمت داشبورد گزینه «مشاهده وضعیت واجد شرایط بودن یارانه و ثبت درخواست» را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

در صورت واجد شرایط بودن برای دریافت یارانه، این موضوع در پاسخ سامانه به شما اعلام می شود و در صورت عدم واجد شرایط بودن برای دریافت یارانه، فرم ثبت نام درخواست یارانه باز می شود.

در صورتی که مشمول دریافت یارانه هستید، اما نسبت به عشریه و مبلغ تخصیص یارانه اعتراض دارید، باید با «سامانه پشتیبانی» به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت اعتراض به عشر در این سامانه را تکمیل کنید. به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنید.

وضعیت واجد شرایط بودن یارانه نقدی را با کد دستوری بررسی کنید

راه دیگر برای پرسیدن اینکه آیا ما واجد شرایط دریافت یارانه هستیم، استفاده از کد دستوری است. به این ترتیب با یک موبایل ساده و معمولی می توانید از روش USS استفاده کنید. دی (USSD) در مورد وضعیت یارانه خود بپرسید.

برای این کار باید کد دستوری #43857*4* را روی گوشی خود شماره گیری کنید.

بلافاصله پس از شماره گیری این کد، استعلام یارانه با کد ملی و شماره سریال شناسنامه انجام می شود و وضعیت دریافت یارانه مشخص می شود.

لطفاً توجه داشته باشید که این روش فقط تعیین می‌کند که آیا خانواری که کد سرپرست ملی آن وارد شده است و سایر اطلاعات شامل یا خیر.

از جمله اینکه در مورد عشر خانواده اطلاعاتی ارائه نمی کند. علاوه بر این، با این روش نمی توانید وضعیت یارانه را درخواست کنید.

نحوه بررسی شماره حساب بانکی و استعلام یارانه سپرده

اما چگونه بفهمیم یارانه نقدی به کدام حساب بانکی واریز می شود و تاکنون چقدر دریافت کرده ایم؟

برای یافتن پاسخ این سوالات باید به «سامانه رفاه» در refahi.ir مراجعه کنیم.

برای ورود به سامانه رفاهی (موجود در زیر مجموعه سازمان هدفمندسازی یارانه ها) کافی است وارد پنجره خدمات هوشمند دولت ملی شوید تا اطلاعات حساب و اطلاعات پرداخت یارانه را در قالب جدول مشاهده کنید.

اطلاعات حساب، نام بانک، شماره حساب و شماره شبای حساب بانکی که یارانه شما به آن واریز شده را نشان می دهد.

لطفا توجه داشته باشید که در صورت خالی بودن کادر مربوط به شماره شبا مشکلی وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

برای مشاهده اطلاعات سوابق پرداختی یارانه باید روی گزینه مشاهده سوابق واریز وجه کلیک کنید تا جدولی در مقابل شما قرار گیرد.

دهک خانوار شما و میزان یارانه ای که در هر دوره واریز می کنید را مشخص می کند و همچنین شامل جزئیات دیگری از جمله زمان واریز یارانه نقدی به حساب شما می شود.

از کجا بفهمم مستحق کمک هزینه معاش هستم یا نه؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که یارانه حمایتی جبرانی خانوار با فرمول ثابت به جز بالاترین دهک درآمدی (دهک 1 تا 9) به افراد تعلق می گیرد.

البته میزان کمک هزینه معیشت (همان بسته حمایتی) در دهک های مختلف متفاوت است و همچنین مبلغ تشویقی کالابرگ الکترونیک نیز متفاوت است.

به این ترتیب سه دهک کم درآمد یعنی دهک های 1، 2 و 3 مبلغ بیشتری و دهک های چهارم تا نهم مبلغ کمتری دریافت می کنند.

1- مشاوره عشر خانواده با کد ملی

ابتدا به سایت «سامانه عمومی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» به نشانی hemayat.mcls.gov.ir رفته و روی دکمه ورود/ثبت در بالای صفحه کلیک کنید.

مرحله دوم:

سپس به صفحه ای مانند زیر هدایت می شوید که در آن باید اطلاعات مورد نیاز از جمله:

– شماره ملی سرپرست خانوار.

– شماره حساب سپرده یارانه

– تعداد خانوارها را تعیین کنید

شماره ملی یکی اعضای خانواده تحت پوشش

– تصویر امنیتی

و در پایان روی دکمه ورود کلیک کنید.

این بخش وضعیت یارانه شما را مشخص می کند که آیا شامل دریافت یارانه نقدی می شود یا خیر (شامل/غیرشامل) در تصویر زیر برای یکی اعضای خانواده نشان داده شده واجد شرایط دریافت یارانه هستند.

پس از اتمام، روی صفحه نمایش سوابق مالی خانوار کلیک کنید تا عشر یارانه خود را مشاهده کنید.

مرحله چهارم:

و در نهایت دولت نتیجه یارانه عشر شما را بر اساس اطلاعات دارایی و مالی خانواده شما نشان خواهد داد.

2- مشاوره عشر خانواده با شماره گویا

برای استفاده از این روش ابتدا باید با شماره 09200006369 تماس بگیرید سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن وی را وارد کنید. به این ترتیب می توانید عشر خود را بشناسید.

3- شماره استعلام ده یارانه با کد دستوری

اگر می خواهید از آخرین وضعیت کمک هزینه عائله مندی خود مطلع شوید، باید کد دستوری، کد ملی ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره مربع (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*) را با شماره تلفن همراه خود شماره گیری کنید.

نحوه اعتراض به عشر خانواده

برای اعتراض به یارانه و عشر خانواده باید اقدامات زیر انجام شود:

1. ابتدا به سامانه توزیع عادلانه و افشای یارانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir دسترسی داشته باشید.

2. روی sign in کلیک کنید.

3. تمام اطلاعات درخواستی را وارد کنید.

اگر واجد شرایط دریافت ودیعه یارانه هستید، مدت واجد شرایط به شما نشان داده می شود و نمی توانید اعتراض کنید. اما اگر مشاهده کردید عبارت درج نشده است، می توانید اعتراض خود را ثبت کنید.

4. تمامی اعضای خانواده و سایر مشخصات را می توانید در قسمت شناسنامه اقتصادی-اجتماعی مشاهده کنید.

5. در صورت وجود هرگونه مغایرت می توانید اعتراض خود را ثبت و درخواست بررسی نمایید.

6. در پایان بر روی گزینه finish کلیک کنید.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما