در سالگرد عملیات هجوم الاقصی به اسرائیل پس از دهه ها تجاوز و جنایات این رژیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بار دیگر بر خواسته های ضد ایرانی خود تاکید کرد و اعلام کرد که در تعهد خود به امنیت اسرائیل کوتاهی نمی کند. اسرائیل، حماس و ایران.

به گزارش ایرنا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه به وقت محلی به ریشه و دلایل عملیات هجومی الاقصی گروه های مقاومت فلسطین به رهبری حماس و جنایات چندین دهه رژیم صهیونیستی اشاره نکرد. وی در سالگرد جنگ غزه که منجر به آن در سال گذشته و منجر به شهادت بیش از 42 هزار فلسطینی شد، گفت: جنایات حماس در 7 اکتبر یادآور تهدیدات حماس و سایر سازمان های تروریستی مورد حمایت ایران است. به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پنتاگون کمک‌های امنیتی به اسرائیل را از 7 اکتبر افزایش داد و نیروهای نظامی بیشتری را برای حمایت از دفاع اسرائیل در خاورمیانه مستقر کرد.

رئیس پنتاگون مدعی شد: «این برای جلوگیری از تجاوز بیشتر ایران و شرکا و نیروهای وابسته به آن است. و برای محافظت از نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه. در 13 آوریل و بار دیگر در 1 اکتبر، نیروهای ایالات متحده با نیروهای اسرائیلی و سایر شرکای خود برای جلوگیری از رگبار وحشیانه موشک های بالستیک، موشک های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین ایران علیه اسرائیل کار کردند. »

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: این وزارتخانه همچنین از دیگر نهادهای دولتی آمریکا که برای آزادی گروگان ها و ارائه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه تلاش می کنند، حمایت کرده است.

آستین به شهادت ده‌ها هزار فلسطینی توسط اسرائیل در غزه اعتراف کرد و حماس را مقصر دانست و گفت: «حماس یک گروه تروریستی بی‌رحم است که از غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کند».

رئیس پنتاگون افزود: ما معتقدیم که اسرائیلی ها و فلسطینی ها باید راهی برای تقسیم سرزمینی که هر دو آن را خانه می نامند، بیابند. این به معنای تلاش برای یافتن راهی برای تشکیل دو کشور است که در کنار یکدیگر در امنیت متقابل زندگی می کنند، به عنوان بخشی از آینده ای وسیع تر و بهتر از عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل و ادغام آنها در منطقه.

وزیر دفاع آمریکا بدون کوچکترین اشاره ای به جنگ طلبی رژیم اسرائیل و اقدامات این رژیم در منطقه برای گسترش جنگ در غزه و درگیری های لبنان ادامه داد: ما به تعهد خود نسبت به امنیت اسرائیل در نبرد با اسرائیل ادامه خواهیم داد. تروریسم ناشی از حماس و دیگر گروه‌های افراطی: «او از تجاوز بیشتر ایران و همکاری با متحدان و شرکا برای ارتقای ثبات و صلح در خاورمیانه چشم‌پوشی نخواهد کرد».

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما