new eip speed up ethereum block creation times ramzarz

طرح جدید بهبود اتریوم (EIP-۷۷۸۱) که در ۵ اکتبر توسط بن آدامز معرفی شد، با هدف کاهش زمان بلاک‌های این شبکه از ۱۲ ثانیه به ۸ ثانیه و همچنین، افزایش ظرفیت داده‌ها ارائه شده است.

توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که این تغییر می‌تواند توان عملیاتی شبکه اتریوم را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. این پیشنهاد همچنین به کاهش تأخیر رول‌آپ‌ها و افزایش ظرفیت بلاب‌ها، که ساختار داده‌ای موقتی برای کاهش هزینه‌های شبکه در لایه ۲ هستند، می‌پردازد.

به گفته توسعه‌دهندگان، این پیشنهاد می‌تواند اولین گام مهم در بهبود لایه پایه شبکه اتریوم باشد؛ چرا که بسیاری از توسعه‌دهندگان روی راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری برای شبکه‌های لایه ۲ تمرکز کرده‌اند.

به گزارش رمز ارز نیوز، کاهش زمان بلاک‌ها به توزیع بهتر استفاده از پهنای باند کمک کرده و نیاز به پهنای باند در زمان اوج مصرف را بدون افزایش تعداد بلاک‌ها کاهش می‌دهد.

جاستین دریک، محقق بنیاد اتریوم، نیز از این پیشنهاد حمایت کرده و اظهار داشته که این پیشنهاد با برخی از اهداف ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، و پروژه‌های مقیاس‌پذیری هم‌راستا است.

دریک همچنین اشاره کرده که این تغییر می‌تواند باعث بهبود ۱.۲۲ برابری کارایی صرافی‌های غیرمتمرکز، مانند یونی‌سواپ نسخه ۳ شود و سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار در آربیتراژ بین صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز صرفه‌جویی کند.

با این حال، برخی از توسعه‌دهندگان نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر این پیشنهاد بر استیک‌کنندگان مستقل ابراز کرده‌اند. کاهش زمان بلاک‌ها ممکن است منجر به افزایش حجم داده‌های بلاکچین شود که نیاز به سخت‌افزار و پهنای باند قوی‌تری دارد.

در همین راستا، آدام کوکران می‌گوید که اگر محدودیت گس هر بلاک تغییر نکند، این پیشنهاد می‌تواند منطقی باشد و بیشتر استیک‌کنندگان منفرد را تحت تأثیر قرار ندهد.

در همین حال، ویتالیک بوترین نیز به تازگی پیشنهادی را درباره کاهش حداقل توکن لازم برای تبدیل‌شدن به اعتبارسنج شبکه، از ۳۶ اتر به ۱۶ یا ۲۴ اتر مطرح کرده تا امنیت و تمرکززدایی شبکه افزایش یابد.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما