در حالی که یک سال از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه می گذرد، وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار آخرین آمار قربانیان این جنگ، اعلام کرد که اشغالگران عمدا مراکز درمانی و بهداشتی این نوار را تخریب کرده اند. .

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون به 41 هزار و 909 شهید و 97 هزار و 303 زخمی رسیده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد که بیش از 50000 زن باردار از خدمات پزشکی و پزشکی محروم شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: بیش از 60 درصد شهدا زن و کودک بودند.

این وزارتخانه اعلام کرد: اشغالگران در 24 ساعت گذشته چهار قتل عام در غزه انجام دادند که در نتیجه آن 39 شهید و 137 مجروح به بیمارستان ها منتقل شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین فاش کرد که رژیم اشغالگر نه تنها از ورود تجهیزات پزشکی و پزشکان از خارج از نوار غزه جلوگیری کرد، بلکه کارکنان بهداشتی را در این نوار محاصره شده که با چالش‌های زیادی مواجه است، هدف قرار داد.

به گزارش شبکه العربی، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که متجاوزان به عمد مراکز درمانی و بهداشتی منطقه را تخریب کردند.

در همین رابطه مدیر بیمارستان های صحرایی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی از ورود سوخت و تجهیزات پزشکی و همچنین خروج بیماران و مجروحان برای مداوا جلوگیری می کنند. مدیر بیمارستان های صحرایی وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد: 65 درصد از مراکز درمانی نوار غزه مورد حمله مهاجمان قرار گرفتند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده بود که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون 986 نفر در بخش بهداشت و درمان در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

این وزارت همچنین اعلام کرد که در سال جاری استقرار 130 آمبولانس را به دلیل حملات و خسارت به حالت تعلیق درآورده است. وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز تاکید کرد که 23 بیمارستان از مجموع 38 بیمارستان از کار افتاده است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، ۲۵ هزار بیمار و مجروح نیاز به مداوا در خارج از کشور دارند و ۱۲۵ هزار بیمار سرطانی در خطر هستند و باید برای درمان به خارج از کشور منتقل شوند. 146 پزشک در رشته های مختلف نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته است که در این جنگ بیش از 132 هزار فلسطینی شهید و مجروح شده اند.

این جنگ علاوه بر ویرانی های گسترده و گرسنگی، صدها کودک فلسطینی را نیز به شهادت رساند. یکی این یکی از بدترین تراژدی های انسانی در جهان محسوب می شود و بیش از 10000 فلسطینی ناپدید شده اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی مانند انگلیس، دو قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری حملات خود به نوار غزه و نیز دستورالعمل دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم اتخاذ تدابیر را نادیده گرفت. جلوگیری از نسل کشی و تلاش، بهبود شرایط انسانی در غزه ادامه دارد.

یک سال از آغاز تهاجم ناموفق رژیم صهیونیستی به غزه می گذرد. رزمندگان مقاومت همچنان با تغییر شیوه‌های جنگی، کمین‌های پیچیده و جنگ‌های چریکی، ضربات سنگینی به اشغالگران وارد می‌کنند، دشمن را در نبرد فرسایشی به گوشه می‌گیرند، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما