انجمن مهندسین و دانش آموختگان دانشکده فنی دانشگاه تهران اعلام کرد؛ پروفسور هشیار نوشین (راه و ساختمان 1338)، استاد دانشگاه معماری و هنر پارس و دانشگاه ساری انگلستان و طراح سازه استادیوم تختی در سن 91 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، او یکی از پیشگامان سازه فضانوردی در جهان است و سازه های فرودگاه هیترو و ورزشگاه تختی تهران از معروف ترین آثار اوست.

استاد نوشین به مناسبت هفتادمین سال فعالیت دانشکده فنی از مرکز به عنوان یکی از بین 70 دانش آموخته برگزیده فنی معرفی شد.

او یکی از بنیانگذاران دپارتمان سازه‌های فضانوردی در دانشگاه ساری انگلستان و در سال‌های گذشته انجمن سازه‌های پوسته و سازه‌های فضانوردی (IASS) دانشگاه MIT بوستون، به پاس قدردانی از نیم قرن گذشته بود. تلاش پروفسور حشیار نوشین در معرفی و شناخت این سازه ها به جهانیان، مدال توروجا را دریافت کرد. .

پروفسور هشیار نوشین در سال 1338 از دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته مهندسی راه و ساختمان فارغ التحصیل شد و سپس در سال 1341 موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس مهندسی سازه از امپریال کالج انگلستان شد. سپس تحصیلات خود را برای اخذ مدرک PHD ادامه داد و دکترای خود را از دانشگاه لندن در رشته سازه های هوافضا اخذ کرد.

وی از سال 1341 با توجه ویژه به استفاده از رایانه در تحلیل و طراحی این سازه ها، به بررسی جنبه های مختلف سازه های فضانوردی پرداخت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما