بعدی- شرکت اسباب‌بازی ژاپنی Megahouse اخیرا مکعب روبیک مینیاتوری را معرفی کرده است. این مکعب آنقدر کوچک است که ممکن است برای حل آن به موچین نیاز داشته باشید.

بر اساس گزارش CNN، کوچکترین مکعب روبیک جهان به تازگی وارد بازار شده است. اندازه هر طرف این مکعب آلومینیومی تقریباً پنج میلی متر است. این مکعب پنج شنبه گذشته برای پیش خرید در وب سایت این شرکت در دسترس قرار گرفت و انتظار می رود در روزهای آینده عرضه شود. اردیبهشت ماه آینده در دست مشتریان است. کیوکازو سایتو، رئیس شرکتی که مسئول برش دقیق این مکعب‌ها است، در یک ویدیوی تبلیغاتی درباره مکعب روبیک گفت: «این مکعب روبیک 5 میلی‌متری حاصل ماشین‌ها، ابزارهای برش دقیق و اشتیاق طرفداران مکعب روبیک است.

وزن این پازل تنها 0.3 گرم است که حدود یک هزارم وزن یک مکعب روبیک معمولی است که حدود 5.5 سانتی متر است. هر تکه از 9 مربع در شش وجه این مکعب تنها 1.6 میلی متر است. شرکت مگاهاوس اعلام کرد که طراحی این مکعب روبیک از چهار سال پیش آغاز شده و مراحل تولید آن از سال 2022 آغاز شده است. رکورد جهانی گینس روی ماه مرداد مکعب کوچک کوچکترین مکعب پازل چرخان جهان است. این مدل مینیاتوری رکورد تونی فیشر، طراح پازل بریتانیایی را در سال 2016 شکست. این طراح با ساخت مکعب روبیک 5.6 میلی متری طرفداران خود را شگفت زده کرد.

قیمت این آیتم نشان می دهد که این پازل احتمالا یک کالای کلکسیونی است و مکعبی برای علاقه مندان به این پازل پیچیده نیست. قیمت این پازل 777777 ین یا 5320 دلار است و هر کدام با یک پازل عرضه می شود که آن را به عنوان “دارنده رکورد جهانی کوچکترین مکعب روبیک” معرفی می کند. انتشار این پازل مینیاتوری مصادف با پنجاهمین سالگرد مکعب روبیک است که از طرفداران فداکار آن مشتاقان آماتور و ریاضیدانان حرفه ای هستند.

ارنو روبیک این پازل را در سال 1974 ساخت و از آن زمان تاکنون بیش از 500 میلیون مکعب روبیک در سراسر جهان فروخته شده است. هر ساله مسابقاتی در سرتاسر جهان برگزار می شود که شرکت کنندگان در کسری از ثانیه برای کسب عنوان “سریع ترین حل معما” به رقابت می پردازند.

رکورددار فعلی مکعب استاندارد سه در سه، مکس پارک 22 ساله کره ای-آمریکایی است که سال گذشته در مسابقه ای در لانگ بیچ، کالیفرنیا، مکعب روبیک را در 3.13 ثانیه حل کرد. به گفته انجمن جهانی مکعب روبیک، وانگ یی‌هنگ، بزرگ چینی در مسابقه‌ای که این ماه در کشورش برگزار شد. مرداد او بهترین رکورد خود را با 3.38 ثانیه به دست آورد. مقوله استاندارد مکعب روبیک در حال حاضر تحت سلطه دو کشور است. لوک گرت و آرون هوین از آمریکا به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم و دو یوشنگ از چین در رتبه پنجم قرار دارند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما