به گزارش مانیبان به نقل از میزان، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران برای داشتن شغلی راحت و بی دغدغه برای فعالان این صنف طی نامه ای ضمن ارائه 5 سفارش، اعلام کرد. فعالان این اتحادیه تنها با کسب پروانه کسب معتبر می توانند به فعالیت بپردازند و بر اساس قوانین و مقررات صنفی فعالیت کنند. ضمناً فعالیت اعضای صنف فقط در رشته های مندرج در پروانه کسب مجاز بوده و فعالیت در رشته هایی غیر از پروانه کسب تخلف محسوب می شود.

ضمناً اتحادیه ها باید فاکتور رسمی معتبر شامل شماره و تاریخ، نام، آدرس و شماره تماس اتحادیه، نام خریدار، توضیحات کالا شامل سایز، وزن تعداد دقیق، قیمت و مجموع فاکتور صادر نمایند. مهر و امضای مدیر اتحادیه درج شده است.

طلا را با فاکتور می فروشم.

همچنین اتحادیه ها باید هنگام خرید جواهرات از مشتری اطمینان حاصل کنند که فاکتور به نام فروشنده است و کارت ملی مشتری برای احراز هویت قابل مشاهده است.

از طرفی در هنگام فروش زیورآلات، مسقطی و طلای مذاب به ویژه در مقادیر بیشتر از 15 میلیون تومان، اپراتور اتحادیه موظف است هویت خریدار را احراز کند، اصل آن را مشاهده کند و تصویر کارت ملی را بایگانی کند. حداقل 5 سال

با توجه به افزایش عرضه سکه های تقلبی و غیربانکی، در صورت عرضه سکه های تقلبی و غیربانکی، مسئولیت فروش آنها بر عهده اپراتور اتحادیه بوده و پس از گزارش تخلف بازرسان. این اتحادیه از طریق واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران در حال پیگیری است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما