به گزارش مانی بان، از ابتدای مهرماه تعرفه آب تغییر کرد و بر این اساس قیمت آب مشترکان پرمصرف بین 10 درصد تا 55 درصد افزایش یافت، اما برای بیش از نیمی از مشترکانی که کمتر یا بیشتر مصرف می کنند، تغییر تعرفه ای اعمال نشد. الگو

تغییرات شدید اقلیمی در سال‌های اخیر باعث کاهش شدید منابع آبی در کشور شده و تغییر رفتار مصرفی مصرف‌کنندگان سوءاستفاده‌کننده برای کنترل و مدیریت مصرف بی‌رویه آنها را ضروری ساخته است.

از ابتدای امسال پیشنهادهای مکتوب بر اساس قانون بودجه 1403 برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف که بیش از نمونه آب مصرف می کنند و حتی نسخه نهایی آن از ابتدای امسال در وزارت نیرو مطرح شده است. سال . متن آن در کارگروه های مربوطه تهیه شد تا به امضای وزیر وقت نیرو در دولت سیزدهم برسد. مهرابیان این مصوبه را امضا یا ابلاغ نکرده بود تا اینکه در روزهای اخیر این مصوبه مربوط به ابتدای سال جاری به امضای وزیر رسید. Nueva Fuerza و از ابتدای اکتبر برای اجرا اطلاع رسانی شد.

بررسی های تسنیم نشان می دهد در مصوبه جدید به منظور تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف آب، هیچ گونه افزایش قیمتی برای نرخ آب مشترکان با مصرف زیر الگو یا بر اساس الگو اعمال نشده است.

همچنین در شرایطی که 48 درصد از خانوارهایی که 70 درصد آب شرب کشور را بی رویه مصرف می کنند، افزایش تدریجی نرخ آب تنها برای مصرف بالاتر از الگوی مصرف اعمال شده است و انتظار برای تغییر پایان یافته است. در رفتار مصرفی این دسته از مشترکین. این افزایش قیمت آب قابل توجه نیست و برای مشترکانی که بیش از مدل مصرف می کنند، نرخ افزایشی بین 10 تا 55 درصد در نظر گرفته شده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما