کارشناسان در مورد کارهایی که نباید انجام داد و راهکارهای مناسبی که باید در مبارزه با آکنه پوست استفاده کنید توضیحاتی ارائه کردند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

1. دستکاری و انفجار منبع

اولین غریزه شما ممکن است فشار دادن جوش های جدید باشد، اما سعی کنید جلوی خود را بگیرید. این باعث افزایش التهاب و همچنین ورود باکتری های بیشتری به بدن می شود که در نهایت باعث عفونت می شود. التهاب بیشتر به این معنی است که آکنه طولانی‌تر باقی می‌ماند، احتمال ایجاد زخم بیشتر است و احتمال قرمزی دائمی روی پوست روشن یا لکه‌های تیره روی پوست تیره بیشتر است.

در عوض چه کنیم؟

اگر می دانید که نمی توانید در برابر فشار دادن جوش مقاومت کنید، یک پانسمان هیدروکلوئیدی روی جوش قرار دهید. این کار باعث دور نگه داشتن انگشتان، جلوگیری از باکتری ها و جذب چرک می شود.

2. استفاده بیش از حد از مواد لایه بردار

هنگامی که یک جوش روی پوست شما ظاهر می شود، ممکن است فکر کنید که بهتر است از تمام موادی که در اختیار دارید برای از بین بردن آن استفاده کنید. اما کارشناسان می گویند بهتر است در این تجارت مراقب باشید.

لایه برداری بیش از حد با محصولات حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید می تواند پوست شما را خشک کرده و روغن طبیعی آن را از بین ببرد. موضوعی که منجر به التهاب بیشتر پوست های مستعد آکنه می شود.

در عوض چه کنیم؟

مراقبت ملایم و مقرون به صرفه برای سلامت پوست شما بسیار مفیدتر است. لایه برداری نباید بیش از دو یا سه بار در هفته انجام شود و هنگام استفاده از این محصولات نباید پوست خود را بیش از حد اسکراب کنید. اگر فقط با یک جوش سر و کار دارید، بهتر است از درمان های نقطه ای استفاده کنید که بر روی ناحیه آسیب دیده پوست تمرکز دارند.

3. شستشوی بیش از حد صورت

اگرچه رعایت نکردن بهداشت گاهی می‌تواند منجر به آکنه شود، اما اکنون می‌دانیم که علت آکنه بسیار پیچیده‌تر از آن است. با این حال، توصیه های قدیمی بر شستن بیشتر صورت یا استفاده از شوینده های قوی یا خشک کننده صورت اگر مستعد آکنه هستید تأکید می کند. اما کارشناسان نظر دیگری دارند! شستن بیش از حد صورت در واقع می تواند آکنه را بدتر کند.

در عوض چه کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، مهم است که در هنگام برخورد با آکنه رویکرد ملایم‌تری داشته باشید. صورت خود را بیش از دو بار در روز نشویید و همیشه از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. از مالش شدید خودداری کنید و پوست خود را به آرامی خشک کنید.

4. از مرطوب کننده صرف نظر کنید

افرادی که پوست چرب دارند ممکن است به اشتباه فکر کنند که باید به طور کلی از مرطوب کننده اجتناب کنند، اما انجام این کار در واقع می تواند آکنه را بدتر کند. کمبود رطوبت در سطح پوست می تواند بدن شما را وادار به تولید روغن بیشتری برای جبران کند. بنابراین پوستی خشک، پوسته پوسته و قرمز خواهید داشت.

در عوض چه کنیم؟

اگر پوست چرب دارید، نیازی به استفاده از مرطوب کننده سنگین ندارید. به جای آن از یک مرطوب کننده بدون روغن و بر پایه آب استفاده کنید. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات تسکین دهنده مانند آلوئه ورا، سیکا، پپتیدها یا عصاره خیار باشد. بعد از هر بار شستشوی صورت استفاده کنید.

5. استفاده از لایه بردارهای موضعی برای آکنه کیستیک

آکنه کیستیک یا جوش های کیستیک، جوش های عمیق، بزرگ و دردناکی هستند که در قسمت عمیق تری از پوست ظاهر می شوند. در چنین مواردی، عوامل لایه بردار موضعی مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید نمی توانند تأثیر زیادی داشته باشند.

هر دوی این مواد خشک هستند و اپیدرم (لایه بیرونی پوست) را تحریک می کنند و به غشای میانی پوست که در آن التهاب رخ می دهد، نمی رسند. این مواد حتی می توانند باعث قرمزی و پوسته پوسته شدن اطراف جوش شوند و آن را بیشتر نمایان کنند.

در عوض چه کنیم؟

برای از بین بردن آکنه کیستیک با تزریق کورتیزون بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید. برای آکنه کیستیک مزمن، پزشک ممکن است بخواهد رویکرد عمیق تری داشته باشد و یک برنامه درمانی را تجویز کند که مشکل را به طور مستقیم برطرف کند.

6. تو خودت هستی

جوش ها می توانند احساسات مختلفی را برانگیزند. شرم، خجالت و حتی اندوه. اما حتی اگر این یک مشکل دائمی برای شما باشد، باید از سرزنش خود دست بردارید. زیرا عوامل مختلفی در ایجاد آکنه نقش دارند که بسیاری از آنها تحت کنترل شما نیستند، مانند ژنتیک، واکنش پوست به هورمون ها یا آلودگی های محیطی.

در عوض چه کنیم؟

بدانید که همه افراد مستعد آکنه هستند و اقداماتی وجود دارد که می توانید برای داشتن پوستی شفاف تر انجام دهید. متخصص پوستی را پیدا کنید که در درمان آکنه متخصص باشد و با نگرانی های شما همدردی کند. روی چیزهایی تمرکز کنید که می توانید کنترل کنید، مانند خوردن غذاهای ضد التهاب، خواب کافی، استفاده از رختخواب تمیز و کاهش استرس.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما