گیتی معینی درباره تجربه ایفای نقش در فیلم سینمایی «قیف» گفت: یکی یکی از نکات مهم برای من اخلاق کارگردان است. مهران مدیری و رضا عطاران هر دو بازیگر اخلاقی هستند. اگرچه هنوز مهران مدیری را نمی بخشم که بازیگر دیگری را در سریال «در مربریش» جایگزین من کرد، اما اخلاق خوب باعث شد با این دوستان کار کنم. بالا بودن دستمزد بازیگران تصویری است که مردم در ذهن خود ساخته اند. وگرنه دستمزدها چندان بالا نیست.

به گزارش ایرنا، این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: رضا عطاران در هر فیلمی که همبازی بوده ام حضور من را به کارگردان پیشنهاد داده است. او هم به من پیشنهاد شرکت در قف را داد و از تجربه همکاری با او لذت بردم.

معینی با اشاره به اینکه حقوق در اولویت بعدی است، ادامه داد: یکی یکی از باشکوه ترین لحظات برای من کار با هر کارگردان اخلاقی است. من از آن دست بازیگرانی نیستم که با چند کارگردان کار کنم. وقتی با عطاران یا مدیری کار می‌کنم، دستمزد نمی‌گیرم. برای من مهم است که با چه کسی کار کنم و چه کسی به من انرژی و روحیه خوب می دهد.

دستمزد بازیگران روی کاغذ ۲ تا ۳ برابر میزان توافق شده است

معینی درباره دستمزد در سینمای ایران گفت: بالا بودن دستمزد بازیگران تصویری است که مردم در ذهن خود ساخته اند. وگرنه دستمزدها چندان بالا نیست.

بازیگر فیلم «قیف» تصریح کرد: بسیاری از بازیگران از کارگردان یا تهیه کننده درخواست می کنند که ۲ تا ۳ برابر مبلغ قرارداد را برایشان بنویسد تا جایگاهشان ارتقا یابد. این راز چیزهاست. بازیگران جوان زیاد این کار را می کنند، بازیگرانی مثل من دیگر این کار را نمی کنند و من دوست ندارم. من با کارگردانان مشهور و با استعداد کار می کنم و کارگردانی را ترجیح می دهم که صادق باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» درباره تجربه همکاری با نرگس آبیار و ماجرای از دست دادن سیمرغ گفت: آرزوی من این است که دوباره با خانم آبیار کار کنم. در ابلق حق من تضییع شد، دو بار به بیمارستان رفتم و پایم شکست. در لوکیشینی که ما کار می کردیم عده ای اشرار بودند که می خواستند شرایط کار را به هم بزنند که پایم در دعوا شکست. من اغلب با کمترین هزینه برای قرارداد می روم و رفاقت بارها مرا احمق کرده است. چرا باید با مدرک لیسانس از دانشگاه تهران در خانه بمانم؟

معینی سیمرغ ایفای نقش در ابلق را حق خود دانست و ادامه داد: دیگران به دلایل مختلف می توانند بازی در چنین نقشی را تجربه کنند اما من به دلیل سنم دیگر نمی توانم چنین تجربه ای داشته باشم. می دانم چرا سیمرغ به من نرسید و این از کجا آمد، اما اگر سکوت کردم به این دلیل بود که آن را به خدا واگذار کردم. همسر خانم آبیار گفت: خانم سلطان سیمرغت مبارک، پس چه شد که یکدفعه موقعیت عوض شد و سیمرغ مرا گرفتند؟

این بازیگر با تاکید بر اینکه هرگز حق و حقوق خود را کامل نگرفته است، گفت: من اغلب با کمترین هزینه به قرارداد می روم و بارها رفاقت مرا حماقت کرد. بقیه انصاف ندارند که من دوست هستم و هیچ جا حقم را ندادند. چرا باید با مدرک لیسانس از دانشگاه تهران در خانه بمانم؟

حمید امیشمه تنها کسی بود که نقش اصلی را پیشنهاد داد

معینی درباره تنها نقش اصلی که در دهه 70 به او پیشنهاد شد، توضیح داد: به لحاظ اصالتی که در خودم احساس می کردم، یک بار که نقش اصلی یک اثر به من پیشنهاد شد، آن را نپذیرفتم. اولین و آخرین نقشی که به من پیشنهاد دادند فیلمی به کارگردانی آقای امیشمه بود که به جای من زن دیگری بازی کرد. فیلمی که در آن بازیگر نقش اول زن باردار می شود و به یک اصطبل می رسد. از آنجایی که اصالت و ارزش های خانوادگی ام اجازه بازی در هیچ نقشی را به من نمی دهد، این نقش را نپذیرفتم. دوست نداشتم سکانس هایی که اصالتم را زیر سوال می برد در قف بازی کنم اما به دلیل دوستی با آقای عطاران پذیرفتم.

بازیگر فیلم قف ادامه داد: در فیلم قف قسمت هایی وجود داشت که به خاطر آن به نزدیکانم نگفتم فیلم را ببینند. دوست نداشتم در سکانس هایی بازی کنم که اصالتم را زیر سوال می برد، اما به دلیل دوستی با آقای عطاران پذیرفتم.

این بازیگر درباره حضور در جوکر بوانان گفت: هرکس من را می بیند فکر می کند من ناهید مسلمی هستم اما فکر نمی کنم شبیه او باشم. من آدم صادقی هستم و می گویم که نیستم. با این حال پیشنهادی برای حضور در جوکر بانوان به من داده نشد.

من به هومن سیدی شکایت کردم

بازیگر فصل اول فیلم گشت ارشاد با تاکید بر اینکه می خواهم با کارگردان های زیادی کار کنم، توضیح داد: یکی یکی از آرزوهایم همکاری با سعید سهیلی است اما او من را لایق نمی داند. بعد از تور 1 ارشاد فرصتی برای همکاری مجدد با او نداشتم. آرزوی من همکاری با ابراهیم حاتمی کیا است. همه کارگردان ها را دوست دارم و اگر بخواهم نقد کنم به آنها می گویم.

وی افزود: بعد از مرحوم ناصر گیتیجه دیگر به من پیشنهاد شرکت در گشت ارشاد داده نشد. احتمالاً آقای سهیلی فکر می کرد که چون بازیگر نقش پدر حمید فرخ نژاد از دنیا رفت، دیگر نباید مادر داشته باشد!

معینی ضمن اشاره به اینکه چرا هنرمندان باید خانه نشین شوند، از برخی کارگردانان گلایه کرد و گفت: انتقادی به هومن سیدی داشتم که چرا با وجود اینکه می دانید بچه های ما بیکار هستند، یکی از بازیگران خودمان را برای نقش ها انتخاب نمی کنید؟ چرا کسانی را که سر کار می خوابیدند و معتاد بودند استخدام می کنید؟ برانداز نیست و هنر را زیر سوال نمی برد، اما ما بدخلق بودیم. مردم از کارگردان الگو می گیرند. اگر کارگردانی برای خودش ارزش قائل است، باید به کسانی که برای ایفای نقش انتخاب می کند توجه کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما