سازمان غذا و دارو در پی دستور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، داروخانه ها و باشگاه های ورزشی را از محصولات غیرمجاز و قاچاق از قبیل مکمل های ورزشی تقلبی، داروهای قاچاق و لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز پاکسازی کرده است.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو از پاکسازی داروخانه ها و باشگاه های ورزشی از اقلام غیرمجاز و قاچاق خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم حیدری: با توجه به پیگیری های ستاد ریاست جمهوری برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با توجه به اهمیت موضوع، به تمامی معاونت های غذا و داروی سراسر کشور محصولات غیرمجاز لیست محرز اطلاع رسانی شده است. به کلیه داروخانه های سرپایی و بستری اطلاع داده شود و همکاری لازم با سایر مراکز عرضه از جمله باشگاه های ورزشی جهت عدم عرضه محصولات مذکور صورت گیرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان غذا و دارو، وی افزود: بر این اساس برای مبارزه و جلوگیری از قاچاق فرآورده های بهداشتی و فرآورده های بهداشتی غیرمجاز، بررسی های ویژه ای انجام می شود.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: عناوین محصولات غیرمجاز شامل دارو، مکمل های غذایی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی بدون شناسه رهگیری و برچسب اصالت، مکمل های غذایی خارجی بدون خط فارسی و لیست 43 مکمل ورزشی غیرمجاز است. برندهای تایید شده توسط مربوطه سندیکای کلیه لوازم آرایشی و عطرهای وارداتی بدون برچسب اصالت، کلیه لوازم آرایشی و عطریات تولید شده فقط در مناطق آزاد بدون شناسه و برچسب اصالت و محصولات بهداشتی غیرمجاز مندرج در سایت سازمان غذا و دارو به نشانی fda را افشا کرد. gov ir/جعلی.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما