پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام کامل: مارک والبرگ

متولد: ژوئن 1971 در دورچستر، بوستون

شروع فعالیت: ۱۳۶۸

حرفه: بازیگر، تهیه کننده، خواننده و مدل سابق آمریکایی

همسر: رئا دورهام

تعداد فرزندان: 4

بیوگرافی

مارک والبرگ مارک والبرگ در 5 ژوئن 1971 در محله دورچستر بوستون به دنیا آمد. او کوچکترین پسر خانواده بود و هشت برادر بزرگتر داشت. در زمان تولد پدرش راننده کامیون و مادرش کارمند بانک بود. مادرش ایرلندی-کانادایی و پدرش سوئدی-ایرلندی تبار است و در جنگ کره در حین خدمت در ارتش آمریکا به شدت مجروح شده است. آنها در سال 1982 از هم جدا شدند. پس از طلاق، مادرش به مشکلات خودش مشغول بود و وقت زیادی برای نگهداری از فرزندانش نداشت. مارک کاتولیک بزرگ شد و در دبیرستان کپلی تحصیل کرد که هرگز از آن فارغ التحصیل نشد. وی پس از تقریباً سه دهه در سال 2013 دیپلم خود را دریافت کرد.

مارک والبرگ

جوانی عجیب مارک والبرگ

مارک در جوانی بین 20 تا 25 بار به دلیل آزار و اذیت دیگران، سرقت و خرید و فروش مواد مخدر توسط پلیس دستگیر شد.

در 13 سالگی مدرسه را رها کرد و به کوکائین معتاد شد. او یک نژادپرست بود و در سن 15 سالگی دو بار بر اساس قانون مدنی به کودک آزاری محکوم شد. بار اول برای آزار و اذیت یک برادر سیاهپوست و بار دوم برای آزار و اذیت گروهی از دانش آموزان سیاهپوست که با پرتاب سنگ به سمت آنها و گفتن الفاظ نژادپرستانه سعی در ابراز نفرت از آنها داشتند. او در 16 سالگی یک مرد میانسال ویتنامی را با یک چوب بزرگ کشت و در حالی که عبارت کثیف ویتنامی را فریاد می زد با ضربات متعدد بیهوشش کرد. در همان روز به یک ویتنامی دیگر حمله کرد. کسی در جنگ ویتنام یکی چشم هایش را گم کرده بود.

برند والبرگ

مارک برای این حملات به دلیل اقدام به قتل دستگیر شد و به مدت دو سال به یک کانون اصلاح و تربیت نوجوانان فرستاده شد، اما او فقط 45 روز خدمت کرد.

او پس از خروج از زندان اعلام کرد که می خواهد در رفتار خود تجدید نظر کند.

مارک در اولین قدم نزد کشیش رفت و به تمام جنایات خود اعتراف کرد. سپس به قلدرهای محله اعلام کرد که دیگر نمی خواهد با آنها باشد. او در تفسیری در سال 2009 به چند نکته اشاره کرد:

در طول زندگی اشتباهات زیادی مرتکب شدم و کارهای بد زیادی انجام دادم، اما هیچ وقت پدر و مادرم یا تربیت آنها را مقصر این کارها نمی دانم. آنها به من یاد دادند که بین خوب و بد یکی را بازتاب آنلاین کنم. من خودم را مقصر اصلی همه این اتفاقات می دانم و مسئولیت اعمالم را می پذیرم.

در نوامبر 2014، والبرگ پس از ابراز پشیمانی از بزهکاری نوجوانان، توسط دادگاه ماساچوست مورد عفو قرار گرفت. این عفو ​​جنجال های زیادی به پا کرد و برخی از قربانیان خشونت او موافق این رای و برخی دیگر مخالف آن بودند.

برند والبرگ

یکی یکی از بزرگترین موفقیت‌های اوایل کار والبرگ، پیشنهاد بازی در فیلم شب‌های بوگی به کارگردانی پل توماس اندرسون بود. بازی خوب والبرگ در این فیلم زمینه ساز حضور او در فیلم های پرمخاطب دیگری مانند سه پادشاه به کارگردانی دیوید او راسل و یاردها (The Yards) به کارگردانی جیمز گری بود.

برند والبرگ

ازدواج و فرزندان

مارک از سال 2001 با مدل آمریکایی Rhea Durham رابطه داشت و سرانجام در آگوست 2009 در کلیسای بورلی هیلز ازدواج کردند. مارک و رئا دو پسر به نام های برندان جوزف و مایکل و دو دختر به نام های الا رائه و گریس مارگارت دارند.

امور خیریه

مارک به طور فعال در بسیاری از خیریه ها مشارکت دارد. او در سال 2001 مرکزی به نام مؤسسه جوانان مارک والبرگ را تأسیس کرد که در آنجا به مشکلات جوانان می پردازد. او همچنین با چندین مرکز خیریه برای کمک به زنان و کودکان بی خانمان همکاری می کند. مارک یک کاتولیک معتقد است و هر روز به کلیسا می رود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما