این گیاهان را می توان در بیشتر آشپزخانه ها یافت و افزودن آنها به رژیم غذایی روزانه می تواند به تنظیم بهتر انسولین کمک کند. در این مقاله به 8 ادویه موثر و راه های ساده استفاده از آنها در وعده های غذایی اشاره شده است.

دارچین

به گزارش همشهری آنلاین، دارچین به عنوان ادویه ای شناخته می شود که باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون می شود. این ادویه ساده را می توان به همراه آب جوش یا چای گیاهی به صبحانه اضافه کرد. همچنین می توانید چوب دارچین را به غذاهایی مانند بلغور جو دوسر، سوپ ها و اسموتی ها اضافه کنید.

سیر

سیر نه تنها طعم می بخشد، بلکه ممکن است قند خون ناشتا را کاهش دهد و حساسیت به انسولین را افزایش دهد. سیر را در سیب زمینی سرخ کرده، سبزیجات برشته یا در سوپ و خورش ریز خرد کنید و از آن در سس های سالاد برای افزایش طعم استفاده کنید.

زردچوبه

یکی ادویه دیگری که اغلب در آشپزخانه ها یافت می شود زردچوبه است که حاوی کورکومین است. این ادویه دارای خواص ضد التهابی قوی است و ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش دهد. سعی کنید زردچوبه را به سوپ یا حتی شیر طلایی برای نوشیدن اضافه کنید.

زیره سیاه

زیره سیاه پتانسیل بالایی در بهبود سطح قند خون و کاهش مقاومت به انسولین نشان داده است. زیره سیاه را روی سالاد یا ماست بپاشید یا آن را به نان خانگی اضافه کنید تا طعمی بی نظیر داشته باشد.

شنبلیله

شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که به کاهش سطح قند خون کمک می کند. دانه ها را یک شب در آب خیس کنید و به اسموتی یا ماست اضافه کنید.

فلفل قرمز

فلفل کاین حاوی کپسایسین است که ممکن است به بهبود کنترل قند خون کمک کند. فلفل دلمه ای را به سوپ ها اضافه کنید، خورش ها را برای یک غذای تند اضافه کنید، یا برای حرارت بیشتر روی سبزیجات برشته بپاشید.

زنجبیل

زنجبیل به دلیل توانایی آن در افزایش حساسیت به انسولین و کاهش قند خون شناخته شده است. برای تقویت خواص زنجبیل، بهتر است آن را با معده خالی مصرف کنید. البته می‌توانید زنجبیل تازه را در سیب زمینی سرخ کرده و سالاد رنده کنید یا آن را با چای به عنوان یک نوشیدنی آرامش بخش دم کنید.

میخک

میخک سرشار از ترکیباتی است که ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش داده و قند خون را کاهش دهد.

چای منقار و دارچین را امتحان کنید

افزودن چای زنجبیل دارچین به رژیم غذایی روزانه می تواند یک درمان عالی برای کاهش وزن به دلیل خواص افزایش متابولیسم باشد. برای تهیه، چند تکه زنجبیل تازه و یک چوب دارچین را به مدت 10-15 دقیقه در آب جوش قرار دهید. هر دوی این مواد به تنظیم سطح قند خون، کاهش میل به غذا و بهبود هضم کمک می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما