فصل پاییز شروع هوای سرد است و در این صورت پوست بدن تغییر می کند.

به گزارش اختازنیوز، فریبا علیمیری متخصص طب ایرانی تغییراتی را که در این فصل در پوست ایجاد می شود، اینگونه بیان می کند: گاهی این تغییر آب و هوا باعث خنک شدن هوا، کاهش رطوبت و خشک شدن پوست می شود. وزش باد می تواند پوست را خشک کرده و باعث خارش آن شود.

وی علت اصلی خشکی دست و بدن در فصل پاییز را اینگونه بیان می کند: در این فصل رطوبت پوست کاهش می یابد و همچنین ممکن است به دلیل کاهش ترشح چربی تولید شده از غدد پوست باشد. البته عوامل ژنتیکی یا کمبود برخی مواد مغذی در رژیم غذایی از جمله عوامل موثر در این زمینه است.

البته به گفته این متخصص طب ایرانی، برخی از بیماری ها نیز می توانند باعث مشکلات پوستی مانند کم کاری تیروئید و دیابت شوند. استفاده از برخی داروها مانند دیورتیک ها، ضد اسپاسم و آنتی هیستامین ها نیز باعث خشکی و خارش پوست می شود.

علیمیری تاکید می کند: خشکی پوست و خارش مداوم آن تا حدودی آزاردهنده است اما با انجام برخی کارها و استفاده از لوسیون های مرطوب کننده تا حدودی می توان این مشکل را برطرف کرد و حتی در فصل پاییز نیز پوست صاف و نرم می شود.

این را کارشناس پزشکی ایرانی و عضو هیئت علمی مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف می‌گوید. این در حالی است که علیرضا یارقلی به همشهری گفته است که استفاده از روغن محلول برای پوست های خشک در فصل پاییز بیشتر توصیه می شود. برای آبرسانی به پوست در این فصل می توانید روغن بنفشه و بادام را مخلوط کرده و پوست دست و بدن خود را ماساژ دهید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما