رژیم غذایی سالم یکی یکی از ارکان مهم سبک زندگی صحیح و اصولی است. در کنار توجه به خواب کافی، ورزش، دوری از محیط های استرس زا و …. همچنین نقش مهمی در حفاظت و حفظ سلامت افراد دارد. با این حال، به دلیل اهمیت تغذیه، اغلب آن را مهمتر از سایر اصول می دانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیکال اکسپرس، بسیاری از این مواد با هم کار می کنند تا توانایی بدن برای مقاومت در برابر عفونت هایی مانند کووید-19 یا آنفولانزا را تقویت کنند.

تغذیه سالم به ویژه با شروع فصل سرما به افراد کمک می کند تا در برابر بیماری های تنفسی مقاوم شده و از عوارض جدی آنها محافظت کنند.

به گفته متخصصان، پروتئین ستون فقرات مکانیسم دفاعی بدن ما است. زیرا آنتی بادی ها و سایر سلول های ایمنی از این ماده مغذی ضروری تولید می شوند. سعی کنید در هر وعده غذایی از غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، ماهی، مرغ، گوشت، لبنیات و غذاهای حاوی سویا استفاده کنید. پروتئین با کیفیت بالا همچنین در ترکیبی از سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، لوبیا، عدس و آجیل یافت می شود.

علاوه بر این، ویتامین A عملکرد را بهبود می بخشد یکی پوست را که یکی از مهم ترین اندام های ایمنی بدن است، تقویت و تنظیم می کند. این شامل سیستم گوارش و ریه های ما می شود. هنگامی که به دنبال غذاهای حاوی ویتامین A هستید، به دنبال رنگ های نارنجی روشن، قرمز و سبز مانند سیب زمینی شیرین، هویج، کلم پیچ، اسفناج، فلفل قرمز، زردآلو و تخم مرغ (زرده) باشید.

در همین حال، ویتامین C نیز یک تقویت کننده قوی سیستم ایمنی است. ما هر روز غذاهایی مانند مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل، کلم بروکلی، کیوی و توت فرنگی مصرف می کنیم.

علاوه بر این، کارشناسان می گویند که ویتامین D توانایی محافظت در برابر عفونت های تنفسی از جمله ذات الریه را دارد. علاوه بر نور خورشید، ماهی قزل آلا و سایر ماهی های تیره گوشت نیز این ویتامین را تامین می کنند. برای این منظور شیر و سویا غنی شده با ویتامین D را در نظر بگیرید.

روی همچنین یک تقویت کننده سیستم ایمنی است که در بیش از 300 واکنش نقش دارد که به محافظت از بدن در برابر مهاجمان مضر کمک می کند. گوشت گاو و غلات صبحانه غنی شده قوی ترین منابع این ماده مغذی هستند.

از سوی دیگر، ویتامین E و ویتامین C به سلول های سالم کمک می کنند تا در برابر مهمانان ناخواسته مقاومت کنند. ویتامین E معمولا در غلات کامل یا غنی شده، دانه ها (مانند تخمه آفتابگردان)، مغزها و روغن های گیاهی یافت می شود.

علاوه بر این، کارشناسان می‌گویند پروبیوتیک‌ها، که باکتری‌های خوبی هستند که در غذاهای تخمیر شده و مکمل‌هایی مانند ماست و کفیر یافت می‌شوند، به بدن کمک می‌کنند تا آنتی‌بادی‌های بیشتری تولید کند تا توانایی خود را برای مبارزه با ویروس‌های ناخواسته تحریک کند. این باکتری‌های مفید را زمانی به دست می‌آوریم که غذاهای پرفیبر مانند سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، لوبیا و آجیل مصرف می‌کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما