۱۴۵۹۷۱۳


۱۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۱۲


بهترین ها: به تازگی ویدئوهایی از برنامه «گفتگوی ایران» در فضای مجازی دیده شده است. این برنامه تحت عنوان یک پروژه پرمخاطب با هدف افزایش آگاهی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ایران فعالیت می کند و به صورت سریالی در پلتفرم هایی مانند یوتیوب منتشر می شود و به موضوعاتی مانند مهاجرت، آزادی بیان و مشکلات اجتماعی می پردازد. جامعه ایران

ویدیوهای این برنامه، به ویژه قسمت هایی که به مسائل مهاجرت و آزادی های مدنی می پردازد، به سرعت در فضای مجازی پخش شد و مورد بحث قرار گرفت. در واقع این برنامه به نقاط عطفی می پردازد که برای جامعه ایرانی به ویژه نسل جوان تبدیل به دغدغه شده است و با ایجاد فضایی تقریبا همفکر سعی در جذب مخاطب دارد. اما آیا باید ببینیم در لایه های مختلف این برنامه چه می گذرد؟

ساختار و هدف برنامه.

هر قسمت از این برنامه به موضوع خاصی اختصاص دارد و معمولاً به صورت مصاحبه یا بحث گروهی از مهمانانی دعوت می کند که تجربیات واقعی در موضوعات مختلف دارند. این برنامه ظاهرا با هدف ترویج فرهنگ گفت و گو و کاهش شکاف های اجتماعی از طریق تبادل نظر آزاد ایجاد شده و از همین جهت در شبکه های اجتماعی دیده شده است. البته اکثر این برنامه های گفتگو محور سعی در بازی با خطوط قرمز دارند و مخاطب کم کم متوجه شده است که در نهایت چیزی جز احساسات لحظه ای ناشی از این اتفاقات نصیبشان نخواهد شد.

ترفندهای چند جوان تهرانی ناگهان مشکوک شد

ویدئو ویروسی و بازتاب اجتماعی

گفت و گوی ایرانیان بر عهده «محمد احمدی فیض آبادی» است. در ظاهر سعی می کرد در محیطی امن و آزاد با مهمانان خود به بحث های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی بپردازد. مثلاً در قسمتی که به موضوع «شماره خصوصی» می‌پردازیم، بیش از پیش دیده می‌شوند زیرا این موضوع با در نظر گرفتن جنبه‌های امنیتی پرونده، در مقاطع مختلف با زندگی برخی از ایرانیان مرتبط بوده است. مثلاً در جای دیگر ادعا شده است که به جای اقتصاددانان، نظامیان در ایران سکاندار امور مهم اقتصادی کشور شده اند. همچنین در این ویدئوها برخی به موضوع مهاجرت پرداخته اند که در سال های اخیر در بین جوانان بسیار محبوب شده است.

اما نکته این ویدیوها این است که هرچه بیشتر به مسائل ایمنی بپردازند، بازدید بیشتری از مخاطبان عبوری در شبکه های اجتماعی دریافت می کنند. اما شاید نتوان گفت که این برنامه به دلیل رویکرد صادقانه و شفافش مورد استقبال قرار گرفته است. به هیچ وجه، فقط دست زدن به این موضوعات نیاز به مجوز دارد و اگر بخواهیم بدون نتیجه گیری وارد موضوعی شویم و فقط با چهره ای به ظاهر معترض به موضوعی بپردازیم، می تواند ترفندی برای مخاطب باشد. بسیاری از کاربران این ویدئوها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند و نظر خود را در مورد موضوعات مطرح شده در برنامه اعلام کرده اند، اما شاید با وجود تماشای برنامه انتقاداتی از قبیل عدم اطلاع از هویت سازندگان برنامه باعث شده تا بینندگان کمی از پشت سر متوجه شوند. سکانس های «گفت و گوی ایران». او مشکوک است که خود این تردیدها در طول زمان منجر به شکایت هایی می شود که می تواند به این برنامه آسیب برساند.





برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.








ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان.

همراه با تضمین و تضمین کیفیت.

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب.

ایمپلنت با 15 سال گارانتی، 8.9 میلیون توکن






منبع:برترینها

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما