ورود رسمی لیپ موتور به بازار اروپا با دو مدل الکتریکی T03 و C10

شرکت چینی لیپ موتور قصد دارد با همکاری Stlantis محصولات خود را در اروپا عرضه کند. این شرکت در فاز اول می خواهد دو مدل برقی T03 و C10 را در قاره سبز بفروشد. هر دو مدل مقرون به صرفه هستند و به دلیل قیمت پایین می توانند برای مشتریان جذاب باشند.

عرضه مدل های T03 و C10 در اروپا

محصولات این خودروساز چینی توسط شرکتی به نام “لیپ موتور اینترنشنال” در اروپا به فروش می رسد. در واقع این شرکت سرمایه گذاری مشترک بین Stlantis و Lip Motor است و توسط برندهای مطرحی مانند پژو، سیتروئن و فیات حمایت می شود. به لطف این، لیپ موتور شبکه گسترده ای از نمایندگان فروش و خدمات را در اروپا ایجاد کرده است.

ورود رسمی لیپ موتور به بازار اروپا با دو مدل برقی T03 و C10
ورود رسمی لیپ موتور به بازار اروپا با دو مدل الکتریکی T03 و C10

احتمالاً نام Leap Motor T03 برای برخی از بینندگان آشنا باشد، زیرا این هاچ بک برقی چندی پیش در نمایشگاه تحولات صنعت خودرو در معرض دید عموم قرار گرفت و در لیست وارداتی شرکت پارس خودرو قرار دارد. نسخه ای که در اروپا عرضه خواهد شد با شارژ کامل باتری و طبق استاندارد WLTP می تواند تا ۲۶۵ کیلومتر مسافت را طی کند. مشتریان اروپایی با پرداخت 18900 یورو می توانند این هاچ بک برقی را خریداری کنند. کراس اوور خانواده C10 مدل دیگری است که لیپ موتور در اروپا به فروش می رساند. این کراس اوور با شارژ کامل باتری می تواند مسافت 420 کیلومتری را طی کند. قیمت این خودرو 36400 یورو است.

ورود رسمی لیپ موتور به بازار اروپا با دو مدل برقی T03 و C10
ورود رسمی لیپ موتور به بازار اروپا با دو مدل الکتریکی T03 و C10

آیا قیمت پایین کافی خواهد بود؟

لیپ موتور با تولید بسیاری از قطعات خود در داخل توانسته قیمت نهایی محصولات خود را کاهش داده و با برچسب رقابتی به بازار عرضه کند. البته اگرچه قیمت مدل های T03 و C10 نسبت به بسیاری از رقبای اروپایی و کره ای کمتر است، اما چالش اصلی لیپ موتور برند ناشناخته و اعتماد پایین مشتریان خواهد بود. ناگفته نماند که لیپ موتور قصد دارد تا سه سال آینده هر سال یک خودروی جدید در بازار اروپا عرضه کند. این شرکت امیدوار است با تکیه بر شهرت Stellantis و شبکه خدمات گسترده آن، جایگاه خود را در بازار اروپا برای مدل های برقی تثبیت کند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما