مدارک مورد نیاز برای دریافت وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران

بازنشستگان متقاضی این وام باید حداقل 78 سال سن داشته باشند و حداقل 20 سال سابقه بیمه داشته باشند. ضمناً حساب بانکی آنها مسدود نشود و تلفن همراه آنها به نام آنها ثبت نشود. ضمناً متقاضیان نباید سابقه چک های نقدی یا بدهی معوق به سیستم بانکی (برای متقاضی یا سایر ضمانت نامه های اعتباری) داشته باشند. ضمنا حداقل موجودی حساب مورد نیاز برای اخذ این فرصت 100000 تومان است و متقاضی نباید در دو سال گذشته از این فرصت استفاده کرده باشد.

همچنین 40 هزار وام قرض الحسنه در این زمان به بازنشستگان و مستمری بگیران واجد شرایط با سهمیه مشخص برای هر استان پرداخت می شود. پس از به حد نصاب رسیدن ثبت نام کنندگان، وب سایت به طور خودکار بسته می شود.

چگونه می توانم برای وام بازنشستگی ثبت نام کنم؟

متقاضیان دریافت وام مستمری بگیران تامین اجتماعی جهت ثبت نام اولیه این وام به سایت کانون بازنشستگان تهران مراجعه و در قسمت پرکاربردترین خدمات، گزینه ثبت نام وام را انتخاب کنند. مستمری بگیران در گام اول باید مشخصات هویتی خود شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و دلیل درخواست را ارائه کنند.

نکته قابل توجه در این مرحله این است که متقاضیان برای ثبت نام در این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان تهران ندارند و تنها به پنج صفر در ردیف شماره عضویت و اولین تاریخ در ردیف تاریخ وام نیاز دارند. اسفند 1403 را وارد کنید. شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت مستمری بگیران موجود است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقاضی برای دریافت وام مستمری بگیران تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره تلفن همراه وی اطلاع رسانی خواهد شد. در نهایت بانک کارگزاری اقدامات اداری و بررسی های لازم را برای بازپرداخت وام آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشستگی متقاضی واریز می شود.

این گروه 30 میلیون تومان از مستمری بگیران وام می گیرند

طبق اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی، از 21 ام در دسترس خواهد بود مهر ماه ثبت نام مرحله سوم وام پایه مستمری بگیران این سازمان آغاز می شود.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مرحله سوم ثبت نام وام ضروری مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از 30 مهرماه سال جاری آغاز می شود و مستمری بگیران واجد شرایط می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. این وام، آن یکی این یکی از مهمترین برنامه های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران است.

شرایط ثبت نام وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی عبارتند از:

با 20 سال سابقه بیمه و بیشتر

50 تا 78 سال

بدون تعلیق حساب

داشتن تلفن همراه به نام متقاضی

فاقد سابقه چک برگشتی

عدم وجود بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت ضمانت وام متقاضی یا سایرین)

در سه سال گذشته از امکانات مشابهی استفاده نشده است

باید 100 هزار تومان موجودی در حساب بانکی وجود داشته باشد

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، این وام ها پس از طی مراحل تایید و تایید به تدریج به حساب مستمری بگیران و مستمری بگیران واریز می شود.

وام قرض الحسنه مستمری بگیران تامین اجتماعی با توجه به افزایش هزینه های زندگی و فشارهای اقتصادی می تواند کمک مالی مهمی برای این قشر باشد.

ثبت نام مرحله سوم این وام این امکان را برای مستمری بگیران و مستمری بگیرانی که قبلاً از این فرصت برخوردار نبوده اند را فراهم می کند تا بخشی از نیازهای مالی خود را با اخذ وام تامین کنند.

سازمان تامین اجتماعی همچنین اعلام کرد که تعداد گیرندگان وام قرض الحسنه مستمری بگیران این سازمان در سال جاری به 80 هزار نفر رسیده است.

وام برای بازنشستگان

ثبت نام وام بازنشستگی تنها در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید و ثبت نام خود را تکمیل کنید:

بر روی “پرتال خدمات الکترونیک” در بالای وب سایت کلیک کنید تا به صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه در قسمت تسهیلات مالی بر روی قسمت وام ضروری کلیک کنید.

این کلیک شما را به صفحه جدیدی می برد که در آن همه شرایط وام ذکر شده است. این شرایط را به طور کامل بخوانید و روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

اگر در این وب سایت حساب کاربری ندارید، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس این را با کد کشور و شماره تلفن همراه (به نام خود) وارد کنید. سه راه برای دسترسی به پنل شخصی شما وجود دارد: رمز عبور ثابت، احراز هویت دو مرحله ای و احراز هویت سه مرحله ای.

پس از ورود به بخش کاربری خود، باید دوباره روی گزینه “وام ضروری” کلیک کنید. اکنون اطلاعات خود را به عنوان متقاضی وارد کرده و ثبت نام کنید. اگر یکی اگر وارث هستید، اطلاعات مورد نیاز کمی متفاوت خواهد بود.

پس از ثبت نام باید منتظر اعلام نتایج و صلاحیت باشید. بسته به تعداد متقاضیان و اولویت آنها، اعتبار مستمری لازم به صورت مرحله ای پرداخت می شود. شما می توانید از نتیجه درخواست وام در منطقه کاربری خود مطلع شوید.

گاهی بانک ها وجوه لازم را برای بازپرداخت وام دارند و این مبلغ به سرعت پرداخت می شود، گاهی اوقات بیشتر طول می کشد. مثلاً در سال 1402 سری اول قرض الحسنه روز سوم خرداد برای مستمری بگیران واریز می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما