6000 سال پیش مردم در این غار «پل سنگی» ساختند.

پروفسور بوگدان اوناک و همکارانش در دانشگاه فلوریدا با بررسی یک پل سنگی به طول 7.7 متر که در حال حاضر زیر آب است، توانستند شواهد قانع کننده ای از فعالیت اولیه انسان در غار Genovese ارائه دهند.

به گزارش فرادید؛ پروفسور یوناک گفت: «وجود این پل غرق شده و سایر آثار، سطح پیچیده ای از فعالیت را نشان می دهد، که نشان می دهد ساکنان اولیه منابع آبی غار و زیرساخت های استراتژیک ساخته شده برای ناوبری را می شناختند.

غار Genovese در سواحل مایورکا دارای گذرگاه هایی است که اکنون به دلیل بالا آمدن سطح دریا دچار سیل شده اند.

محققان با تجزیه و تحلیل رشد بیش از حد مواد معدنی روی پل و ارتفاع نوار رنگی ناشی از رسوبات معدنی روی آن، دریافتند که این پل حدود 6000 سال پیش ساخته شده است. این حدود 2000 سال قدیمی تر از تخمین قبلی محققان از سن سکونت انسان در این منطقه است.

6000 سال پیش مردم در این غار «پل سنگی» ساختند.

به نظر می رسد تاریخ ساخت این پل ارتباط نزدیکی با افزایش سریع سطح دریا در هولوسن، درست کمتر از 6000 سال پیش و دوره کوتاهی از رکود سطح دریا که منجر به غرق شدن برخی از قسمت های بالایی غار شد، باشد. “محققان گفتند.

طبق جدول زمانی ما، افزایش سطح دریا متوقف شد و برای چند صد سال بین 5964 و 5359 سال پیش ثابت ماند. در طول این مدت، رسوبات به اصطلاح فریتیک بر روی استالاگمیت ها (POS) در دریاچه غار تشکیل شد که اثر خود را بر روی پل گذاشت.

6000 سال پیش مردم در این غار «پل سنگی» ساختند.

ساخت این پل احتمالاً در آغاز این دوره آغاز شده است. یعنی هنگام عبور از دریاچه ای با عمق 25 سانتی متر، نیاز به ساخت آن پدید آمد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما