از آنجایی که آبلیمو نه تنها به عنوان یک افزودنی معمولی، بلکه به عنوان یک ماده ضروری در آشپزی نیز شناخته می شود و از آنجایی که استفاده از مواد غذایی تازه در هر صورت یک معیار مهم برای سلامتی ماست، نباید به راحتی فریب کلاهبرداران تولید آبلیمو را بخوریم. متمایز کردن آب لیموی طبیعی از آبلیموی مصنوعی و مخلوط می تواند یک مشکل پیچیده باشد، بنابراین در این بخش به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید با استفاده از چند ترفند و ابزار ساده موجود در خانه، لیمو طبیعی و واقعی را تشخیص دهید. آب میوه های محصولات تقلبی و با کیفیت را در زیر شناسایی کنید.

به گزارش نمناک، اگر نمی توانید تفاوت بین آبلیموی واقعی و آبلیموی تقلبی را تشخیص دهید، این مقاله برای شماست. ما راه هایی را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید آب لیموی اصلی را تشخیص دهید.

چگونه آب لیموی اصلی و طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

وجود پر و دانه آهک

یکی یکی از ویژگی های آبلیموی طبیعی وجود پر و دانه لیمو در آن است. در واقع، تقریبا نیمی از محتوای آب لیموی طبیعی را پرزهای داخل لیمو تشکیل می دهد که در انتهای لیوان قرار دارند.

رنگ و ظاهر آبلیمو

آب لیموی طبیعی رنگ روشن تر و دقیق تری نسبت به لیموهای مصنوعی دارد. هنگامی که آب لیموی طبیعی را لمس می کنید، می توانید رنگ سبز پر جنب و جوشی را در رسوب مشاهده کنید، در حالی که لیمو شیمیایی عمدتاً زرد و خشک به نظر می رسد.

آب لیمو ترشی

یکی یکی از ویژگی های آبلیمو طبیعی این است که اسیدی کمتری دارد. طراوت و اصالت آن را با نوشیدن یک قاشق آبلیموی طبیعی بدون ایجاد ترشی شدید می توانید تجربه کنید. از طرفی آبلیموهای مصنوعی ترش بیشتری دارند و با خوردن یک قاشق احساس ترشی شدیدی خواهید داشت.

تغییر در طعم و رنگ هوا

آب لیمو طبیعی در هوای گرم یا تحت تاثیر نور خورشید به سرعت تغییر می کند. طعم و رنگ آن تیره تر می شود و به طعم آبغوره نزدیک می شود. اما لیموهای مصنوعی آنقدرها تغییر نمی کنند و رنگ آنها تغییر چشمگیری نمی کند.

مراقب ترفندهای کلاهبرداران باشید

اگرچه ترفندهای تشخیص آبلیموی تقلبی را از اصل ذکر کرده ایم، اما بد نیست ترفندهای کلاهبرداران برای خنثی کردن این ترفندها را نیز بدانید.

لیمو با پر اما نه طبیعی

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، آبلیمو حاوی تفاله یا پرزهای مرکبات طبیعی و سالم شناخته شده است. بنابراین، کلاهبرداران اغلب تفاله لیمو را به آب لیمو اضافه می کنند تا طبیعی و معتبر به نظر برسد، بنابراین از خرید آب لیمو از هیچ برند یا فروشگاهی خودداری کنید.

هر ترشی لیمو ترشی نیست

روش های متداول تقلب در تشخیص آب لیمو طبیعی شامل استفاده از جوهر لیمو و اسید سیتریک است. در این روش با استفاده از آب لیمو و اسید سیتریک آب را ترش می کنند و مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه می کنند تا ظاهری واقعی مانند آبلیمو ایجاد کنند. علاوه بر این، مقداری نمک و اسانس به آن اضافه می شود تا اطمینان حاصل شود که تفاوت ظاهری و احساسی نسبت به آب لیمو طبیعی وجود ندارد.

آب لیموی تلخ تقلبی نیست

نکته اصلی که باید به آن توجه کنید این است که تلخی آبلیمو نشان دهنده تقلبی بودن آن نیست. بنابراین نمی توان از این عامل به عنوان یک معیار قطعی برای تشخیص آبلیموی طبیعی از آبلیمو تقلبی استفاده کرد. در واقع در فرآیند تهیه آبلیمو از دستگاه های بزرگی استفاده می شود که می توانند به پوست لیمو فشار وارد کنند و طعم نهایی را کمی تلخ کنند. بنابراین وجود تلخی در آبلیمو نه به معنای تقلب است و نه می توان آن را شاخص قطعی برای تشخیص طبیعی یا تقلبی بودن آبلیمو دانست.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما